Topmuzikanten en spetterend nieuwjaar

Trip Start Unknown

Flag of Chile  , Isla Chiloe,
Monday, December 31, 2012

Oudjaarsdag, we zijn opgestaan op met een blauwe lucht. Heerlijk, na de kou en regen van gisteren. Vandaag hebben we een lekker dagje gehad. We hebben wat rondgetoerd op het eiland en hebben de 'vriendjes' bezocht. Los pinguieros. Onderweg hebben we Boris meegenomen, die een lift wilde en toevallig bij het park werkte. Daar aangekomen hebben we met een boot de pinguins kunnen bezoeken. Zo'n enorm grappige beestjes. Ze zaten op de rotsen in het water en als ze dan een duik nemen ziet dat er heel komisch uit. Ze kunnen zichzelf in hun glijtocht naar beneden niet meer stoppen en hopsen en bonken dan op buik met wijd open armpjes richting afgrond, op goed geluk een duikvlucht in het diepe! Werkt wel echt op de lachspieren... Ook wat otters gezien, zeeleeuwen en veel vogels, pelikaanachtigen vooral.
Daarna zijn we via een klein dorpje San Juan, naar een ander eilandje Quichao gereden waar we nog wat hebben rondgetoerd. Een onverwachtse verrassing waren de dolfijnen die we zagen terwijl we op de ferry waren. Een stuk of vier vijf, springend en spelend in het water. Superleuk om te zien!
Eenmaal in Castro aangekomen hebben we ons hostel opgezocht, Palafito hostel. Een palafito is een huis op palen. Aangezien het verschil in waterpeil hier erg groot kan zijn bouwen ze hier de huizen op palen. We wilden gaan eten maar omdat het oudjaar was zat alles dicht en de enige tent die open was zat vol. Onze gastvrouw van het hostel had nog wel een tip. Maar het was wel een 'typical' place gaf ze aan. Prima, we waren al lang blij nog een restaurantje te kunnen vinden. Het bleek een garagebox, met een hoog geitenwollensok in sandaal gehalte qua bediening. Lekker gegeten en nog live muziek ook! Twee halve zolen van ergens in de 80 die denken wij net hun tweede muziekboek 'leer gitaar spelen op kleur' doorgewerkt hadden. Enorme uitstraling hadden ze, Eddie Vedder is er niks bij. Maar zelf vonden ze het in ieder geval erg leuk, ze keken veel naar elkaar. Dat was veilig denk ik, en ook met je rug naar het publiek staan was erg veilig... We hebben er goed om gelachen in ieder geval. Rond elf uur begonnen we te knikkebollen dus toen zijn we maar naar huis en naar bed gegaan. Spetterend nieuwjaar was het dus niet, ook geen enkele vuurpijl gezien of gehoord. Maar wat ons betreft niet erg, we hadden daar wel op gerekend. Voor iedereen in Nederland: een heel gelukkig 2013!!!

Christel on

Un prospero ano nuevo ook voor jullie!
en dit jaar geen grapjes meer maken over Eddie's back eej ;)
Ziet er weer leuk uit de pinguins!
Veel plezier!
(vertrek morgen ook voor paar daagjes naar zon in Spanje, 20 graden, olé!)

Roel on

Volgens mij is de foto met de muzikanten een cover-up, jullie hebben eigenlijk lekker zitten dubsteppen tijdens een echt Chillean Garage house feest. Nu de waarheid achter dat modder verhaal nog... of draag jij geen slippers in de bus? Want zo blijft die geur wel hangen natuurlijk...

consuela
consuela on

@Christel: Veel plezier in Spanje!!! Geniet van de zon daar even! Lekker hoor! En de reis voelt nog als het begin inderdaad...zoals je al had voorspeld!
@Roelie: dat modderverhaal is niet boeiend hoor, gewoon met havaianas in een nogal modderig pad blijven hangen...nee niet met mijn teen nee..,om het maar even voor te zijn!