De nachtbus...

Hostal Mundo Nuevo Ancud
Read my review - 3/5 stars

Flag of Chile  , Isla Chiloe,
Sunday, December 30, 2012

In Santiago hebben we nog wat rondgeslenterd, nog lekker in een parkje gezeten en toen zijn we 's avonds op de nachtbus gestapt naar Puerto Montt (de nacht van 29 op 30 dec). Semi-cama inderdaad maar treurig genoeg geen bingo Christel (kut), ook geen alfaGOOR (juh!) en ook geen champagne menu (grrr) maar elk nadeel hep zun voordeel want dus ook weer geen naar kots stinkende dienblaadjes (juh! weet je nog Chris?). Maar wel een voortzettende pislucht, die ditmaal niet van Vinnie af kwam maar van de wc in de bus. Want die mannen kunnen blijkbaar nog steeds niet mikken, terwijl je zou denken dat ze het met zo'n gestroomlijnd slurfje toch makkelijker zouden moeten hebben dan wij vrouwen. Wij vrouwen die met één hand vasthoudend aan het brakke kraantje (om niet om te vallen in een bocht), andere hand broek en onderbroek omhooghoudend (zodat het niet in de pis op de vloer van die mannen terecht komt), met bips hangend boven het gat van de baño, proberen hun bescheiden plasje netjes in de plee te deponeren. Maar toch steeds nadat de luid snurkenden onder ons van de wc af kwamen kreeg Vincent weer een trauma-activatie van een voorbijkomende walm (EMDR wordt overwogen). Maargoed. Aangekomen in Puerto Montt hebben we een auto gehuurd en zijn we richting de provincie Chiloé gereden, waar we met de ferry zijn aangekomen in het plekje Ancud. Het is hier (jammer genoeg) niet zo'n mooi weer want Vincent dan wel weer fijn vindt (kan die pis een beetje van hem afregenen), maar we komen hier dan ook voor de uitzichten. En voor de pinguins!!! Morgen gaan we de wachelende wiebelkonten bezoeken, de Humboldt soort en de Magelhanen. Leuk! Nu eerst lekker relaxen in het leuke hostel wat we hebben gevonden, uitzicht op zee, relaxte sfeer.

My Review Of The Place I Stayed

Loading Reviews

consuela
consuela on

Quote van Vincent: 'Ik ben wel een beetje de pispaal'
Duh...

Christel on

Doe mijn vriendjes de groeten!

Weer in de periode van het broed-ei-uitkomseizoen! Benieuwd of jullie alweer jonkies zien!

Vicente on

...en het verhaal van die blote voeten van jou in de modder...?

Shardee on

Ha Consuela, heb ik toch al mooi 2 verhaaltjes van je kunnen lezen! En met een grote glimlach op mijn gezicht, erg grappig om mee te kunnen genieten van jullie bijzondere ervaringen! Hopelijk maken ze Vincent niet helemaal de pis lauw daar! Ik hoop dat jullie een knallende jaarwisseling hebben gehad, ik wens jullie in ieder geval nog veel plezier en natuurlijk de beste wensen voor 2013!

Roel on

Mmm nu ben ik toch benieuwd naar dat modder verhaal en die voeten. En dan net zo beeldend beschreven als het verhaal over de buswc. Vooral details over die ene vreemde van de tien... In combinatie met modder... Ben blij dat de tipgever wel een neusje heeft voor spannende verhalen!