Appels

Happy House Hostel Santiago
Read my review - 3/5 stars

Flag of Chile  ,
Friday, December 28, 2012

Ik ben nog op vrije voeten. Een wonder, want ik heb toch op het randje van een leven behind bars gestaan.
Na een lange vlucht vanuit Amsterdam via Lima waren we aangekomen op het vliegveld van Santiago. Het was inmiddels een uur of 2 's nachts en we wilden toch wel erg graag naar ons happy house hostel, daar waar iedereen happy is (?). Maar toen ik mijn tas door de bagagescanner haalde werd ik staande gehouden. Er zat verdacht materiaal in mijn tas en ik had nothing to declare aangekruist op mijn formulier....ojee, wat nu? Appels, manzanas dus. Verborgen in een plastic zak in mijn tas. Gewoon appels ja, geen appels met drugs erin verstopt. Ook geen appels met ingespoten e-coli bacterie, of met een chemisch wapen dat na een snee in zo'n appel vrijkomt en het hele land vergast. Nee, gewoon onschuldige, blozend rode appeltjes. Die had ik dus niet mee mogen nemen. Dus ik moest mee naar een bureautje om daar een verklaring af te leggen. Een verklaring waarom ik appels in mijn tas had. Ik heb dus officieel verklaard dat ik was vergeten de appels uit mijn tas te verwijderen. De appels werden gewogen. De appels werden geregistreerd. Ik moest formeel bevestigen dat het om appels ging van gewicht zus en zo, handtekening eronder. Stempel erop, ander kamertje in, nog een stempel erop. Okee, dat was dat. Maar vervolgens moeten zij uiteraard ook iets met die appels. Ik heb nog gezegd dat het lekkere appels zijn...maar er moest toch een acte van destructie worden opgesteld. Ook daarvoor moest ik tekenen, dat de appels zouden worden. vernietigd door middel van een chemisch proces. Weer wat stempels erbij en ook die acte was rond. Omdat de beambte geloofde dat er geen kwade opzet was kwam ik er goed vanaf. Om die reden hoefde ik geen boete te betalen van 140 dollar.
Moraal van dit verhaal: denk nooit dat je nog een appeltje voor de dorst hebt,en als je het al hebt pakken ze het van je af!
Gelukkig konden we om half 4 richting hostel, wij twee, alleen zonder bagage, want die was niet aangekomen. Dat is toch ook een terugkerend ding bij ons...bagage die niet aankomt. Ach ja, inmiddels, twee dagen later, zitten we in de zon, in parkje. Heerlijk weer hier, leuke mensen. Genoeg te beleven. Dat maakt alles weer goed. En genoeg te lachen want de hondjes hier hebben het op Vincent gemunt, ze pissen stuk voor stuk zo'n 3 cm van hem vandaan. Net ver genoeg om niet helemaal zeiknat te worden, maar gewoon wat verfrissende spetters op te vangen!
Vanavond pakken we de bus naar Puerto Montt, om vervolgens Patagonie in te gaan. We zijn benieuwd!

My Reviews Of The Places I Stayed

Loading Reviews

Marieke on

Ja, wie neemt er dan ook een appel mee!! Je hebt zeker nog nooit van de chileense granaatappel gehoord!!
Nou, eind goed al goed. Voorlopig dus. Zolang Vincent dus niet het land uit wordt gepiest.......

grtz Marieke

Christel on

Apple-aholic.
Gelukkig maar dat je zo'n zoet gezichtje hebt :).
En loopt Vincent nu in ondergespetterde kleren rond of is de bagage inmiddels weer terecht?!
Veel plezier "down under" in Chili. Santiago-Puerto Montt is wel wat uurtjes in de bus als ik de kaart bekijk? Maar met cama of semi cama komt dat goed. En wie weet ook weer lekker bingo in de bus en als ontbijt alfaGORES!
Oud en nieuw wellicht met de voetjes in het strandzand?
Que le pases muy bien (jaja ik heb ook een zinnetje van Susanne geleerd weer :).

Roel on

Nou had je bijna voor twee appel zonder ei 140 doller moeten betalen! Wat voor luchtje zit er aan Vincent dat alle hondjes de drang hebben hun territorium te moeten verdedigen? Zit dit luchtje ook aan jullie tassen? Slaan de honden van de douane aan omdat zij ook hun leefgebied willen verdedigen tegen the backpacks from Holanda. Staat Vincent wellicht geregistreerd in het internationaal honden douane register, of sterker is het nieuws nu ook verspreid onder de straathonden wereldwijd? Veel plezier met de vakantie, elkaar en de hondjes met een lik op jullie neuzen de groeten!

karin en henk uit kerkdriel on

Hartstikke leuk om van jullie te 'horen'!
Con er is een schrijfster aan jou verloren gegaan. Leef je dus nu maar uit!
Geniet.....hou het 'droog' en eet lekker veel fruit!!!
lieve groet paka