Arrived in New Zealand

Trip Start Oct 05, 2009
Trip End Oct 15, 2010

Devonport with Amber :-) 5 star!!!

Flag of New Zealand  , North Island,
Tuesday, December 1, 2009

After the scare of having the swine flue on my last day in Santiago, I have finally arrived in Auckland. The last evening in Santiago was the horror, I have spent half of the night on the toilet and the other half listening to my roommate snoring grrrrrrr. The next morning I could not feel worse and my flight was only at 11pm. So I spent the day in the hostel TV room and watched some boring movies.
The flight with LAN was fine, but was not able to enjoy the free wine  :-(  I had nobody sitting next to me so had lots of space and got some sleep FINALLY.
I arrived at 4am in Auckland, the security and bag check was very strict (they even cleaned my hiking boots and walking sticks). Poor Amber was standing outside and was waiting of me THANKS for getting up so early and picking me up from the airport.
On the first day we visit Devonport, went to the shops got a pedicure (much needed) and had a nice dinner at her house. That night I slept like a baby, my own room, clean bed and no noise.
Unfortunately we did had such a bad weather the next day so spent little time in Auckland center and went back home.
The next day we rented bicycles and checked out Devonport and the beaches, it felt like a little village, can't believe I am in the biggest city of New Zealand.

Die letzte Nacht in Santiago war der Horror. Ich dachte wirklich, nun hat mich die Schweinegrippe auch erwischt. Die erste Haelfte der Nacht habe ich auf der Toilette verbracht, die zweite Haelfte habe ich dem Maedel ueber mir, beim Schnarchen zugehoert grrrrr. Hab mich morgens natuerlich wie geraedert gefuehlt.Mein Flug war erst um 23 Uhr. Die Couch im Fernsehraum des Hostels war dann fuer mich die beste Loesung.
Der Flug mit LAN war gut, leider konnte ich den Gratis-Wein nicht trinken. Ich hatte aber den  Platz neben mir frei so konnte ich gut schlafen.
Um 4 Uhr morgens landeten ich in Auckland. Die Sicherheitskontrolle hat ganz schoen lange gedauert, die haben sogar meine Wanderschuhe und Stoecke untersucht und gereinigt. Amber hat mich vom Flughafen abgeholt und wir haben den Tag in Devonport verbracht. Wir sind durch die Stadt gebummeelt, hatten eine wohlverdiente Pedicure geleistet. Am Abend hat Amber eine leckeres Essen gezaubert. Es war so schoen mein eigenes Zimmer zu haben. Ihc habe Nacht wie ein Baby geschlafen. Leider hatten wir keine schoenes Wetter am naechsten Tag und haben uns nur kurz Auckland Zentrum angeschaut und sind wieder nach Hause gefahren.
Den naechsten Tag haben wir uns Fahrraeder ausgeliehen und Devonport angeschaut, es ist wirklich total schoen und gemuetlich wie ein kleines Dorf. Komisch, es war unvorstellbar in der groessten Stadt Neuseelands zu sein.