Valparaiso- ogsaa kaldt Pearl of the pacific

Trip Start Oct 26, 2006
Trip End Dec 09, 2006

Flag of Chile  ,
Tuesday, November 21, 2006

Saa har vi forladt min faetter Cristian, og hans familie i Temuco.

Vi tog i aftes en natbus fra Temuco, og ankom i morges ,efter 10 timers korsel til Valparaiso.
Valparaiso er den 2.storste by i Chile, og ligger ca 1,5 times korsel nord fra hovedstaden Santiaco. Bussen var faktisk super laekker, og vi er ud over alt forventning friske og udhvilede. Vi fandt ret hurtigt et hotel, og ellers har vi brugt dagen paa at udforske byen og dens mange fantastiske strande.
sammemkaedet med Valparaiso ligger Chiles mest populaere badeby Viņa Del Mar.
I morgen (ons.d.22/11) er planen, at bruge formiddagen paa en af de laekre strande, og derefter se hvad dagen byder paa - ja, rent afslapning : )

Vi har nu lagt nogle billeder ind af byen og dens mange skroebelige lifte (som altsaa bruges til at komme op af de mange bjergskraaninger i byen - ret fornuftigt synes vi).
I oevrigt kan denne by umuligt vaere den 2. stoerste i Chile - but blame lonely planet!
tilgengaeld er det nok den hyggeligste : )
Vi har desvaerre ikke rigtig nogle billeder fra vores dejlige strand, da det er en by hvor man altsaa skal passe rigtig godt paa sine ting! Fornuftige os :)