Weer thuis

Trip End May 08, 2013

Thuis

Flag of Netherlands  , North Holland,
Wednesday, May 8, 2013

We zijn weer thuis. De afgelopen dagen waren weinig bijzonder, vanaf het moment dat we zondagmiddag aankwamen in Las Vegas hebben we weinig gedaan tot het moment dat we gisteren om 14:00 in het vliegtuig stapten. We zijn het Luxor hotel in geweest, de enorme glazen piramide en we hebben gekeken hoe we de auto moeten terugbrengen. En verder hebben we wat televisie gekeken.

Het is weer goed om thuis te zijn. Gelukkig is het aardig weer zodat de schok niet te groot is. Het is wel raar om weer allemaal kleine auto's te zien op de snelwegen, om weer lekker stevig bruinbrood te eten en karnemelk te drinken. Tobias zit al weer achter zijn PC te Skypen met zijn vrienden en we hebben de foto's al gekeken. Het voordeel van een blog is wel dat veel mensen de grote lijnen van je verhaal al kennen en dat je dus wat meer aandacht kan schenken aan de details.

Die foto's terugkijkend is het toch wel een erg bijzondere reis geweest. Een paar indrukken, samengevat:
1. Onwerkelijk, indrukwekkende, onvergetelijke landschappen
2. Ruimte: zeker in de westelijke staten is er zo veel leegte.
3. Eten. Makkelijk, veel, lekker, goedkoop eten.
4. Prettige mensen: vriendelijk, behulpzaam, toegankelijk.
5. Auto's. Heel veel auto's. Auto's zijn een eerste levensbehoefte.
6. Energieverspilling: schaamteloos wordt op alle vlakken energie verspild.

Ik had in Tobias een ideale reisgezel: hij vond (bijna) alles leuk, sliep goed, at goed (raar...) en vond de lange afstanden in de bijrijders-stoel geen probleem. Ik heb genoten van zijn gezelschap en ik hoop dat hij zich deze reis nog lang zal herinneren. Ik in ieder geval wel.