Los Angeles

Trip Start Apr 25, 2013
Trip End May 08, 2013

Thursday, May 2, 2013

Daar zitten we dan, in Los Angeles. Het was een flinke rit vanuit Las Vegas (bijna vier uur) maar het is n lange snelweg met een maximum snelheid van 70 m/h, dus het schiet best op. Het werd gek genoeg steeds warmer, van ongeveer 20 graden in Las Vegas naar zeker 30 nu hier in Los Angeles.
Tobias heeft zijn boek uit en heeft een deel van de route geslapen. Ook goed, ik vermaak me uitstekend met alleen maar rechtuit rijden en me vergapen aan het landschap.

Ik verwachtte veel van mijn hernieuwde kennismaking met Los Angeles. De drie jaar dat ik hier heb gewoond zijn een heel belangrijke periode in mijn leven geweest, in meerdere opzichten. Ik denk er nog altijd met heel veel plezier aan terug.

Het viel me wel op dat in mijn herinnering kennelijk toch het n en ander door elkaar is gehusseld. Het is dus niet zo dat je vanuit Las Vegas de berg over rijd en Los Angeles onder een deken van smog ziet liggen. Al 100 km vr Los Angeles begint de bebouwing toe te nemen en vanaf dat moment rij je in de stad. Ook het verkeer is veel drukker, veel onrustiger dan ik me herinnerde. Er wordt nu gebumperd, er wordt veel te hard gereden en grof in- en uitgevoegd.
Ook vergistte ik me in afstanden en richtingen. Ik had moeite het strand te vinden. En waar je nu overal flink moet betalen om te parkeren reden we in mijn herinnering naar het strand en parkeerden gewoon.
Grote verrassing: The Harp bestaat nog! Mijn stamkroeg vanaf dag drie in LA. Ik heb daar menig avond doorgebracht met mijn Ierse vrienden en vriendinnen achter grote pinten Iers bier. Nooit gedacht dat de kroeg nog zou bestaan. Het is nu overigens een restaurant/motel geworden, er is dus wel wat veranderd.

Het eerste dat ik wilde doen was mijn oude appartement zien. Rijdend door het oosten van LA richting Irvine kwamen er steeds meer herkenningsmomenten, voornamelijk de namen van de belangrijkste straten die je passeert. Maar ook wat markante gebouwen en natuurlijk John Wayne airport. Toch had ik een kaart nodig om het appartementencomplex te vinden. En tot mijn verbijstering is er helemaal niets veranderd in de twintig jaar dat ik er nu weg ben. De muren hebben nog steeds dezelfde bruin-grijze kleur, de bomen, gras, zwembaden, parkeerplaatsen, alles was nog hetzelfde.

Daarna zijn we richting het strand gereden. Ook weer druk en parkeren kostte een aardige duit. Uiteindelijk hebben we een uur op het strand gezeten, Tobias heeft nog gezwommen en ik heb geprobeerd met niet al teveel te vergapen aan de mooie vrouwen in kleine bikini's. Want ook die zijn er nog steeds...

Toen werd het tijd om een motel te zoeken. Ik wist al dat onze favoriete (want goedkope) keten, Motel 6, veel vestigingen had, maar dat die niet allemaal even goedkoop waren. Eerste taak: gratis Wi-Fi vinden om daarmee het goede motel uit te zoeken. Dat bleek niet eenvoudig, we eindigden in een Carl's Junior, op een steenworp afstand van mijn oude appartement. Waarschijnlijk is dit dezelfde Car;s Junior die er voor gezorgd heeft dat k 10 kilo ben aangekomen tijdens mijn verblijf in Los Angeles. Maar de WiFi werkte niet.
Dan maar rijden, naar het noord-oosten. Het was ongelooflijk druk, alle snelwegen stonden vast. Na een uur file-rijden passeerden we een Motel 6 en na enig zoeken (we konden pas een paar kilometer verder van de snelweg af) zitten we dan nu weer op onze kamer. Iets duurder dan erg goedkoop, maar het is goed zo. We gaan zo maar eens het programma voor de komende dagen opmaken: Hollywood in ieder geval, Venice Beach ook, misschien nog een halve dag ergens aan het strand. We hebben de tijd...

My Review Of The Place I Stayed

Loading Reviews

Mahir on

Box uit de cool-rooom. Doe de groeten aan Dr.Dre, Snoop en alle chickiess in the hood!