Terug in Duitsland

Trip Start Aug 28, 2011
Trip End Sep 04, 2011

Flag of Germany  , Baden-Württemberg,
Friday, September 2, 2011

Ik slaap diep die nacht en ben op tijd wakker. Ik schiet in mijn kleren en na een kopje koffie wandel ik naar het meer. Ik maak wat foto's en twijfel even oom opnieuw mijn zwemspullen op te halen, maar het water is me echt te koud. Ik ga naar de doucheruimtes, neem een douche en breek de tent weer af: tijd om verder te gaan!

Tussendoor tank ik in een klein dorpje: de benzineprijzen verschillen enorm tussen de snelweg en de dorpen. Sowieso is het lang geleden dat ik 1,32 voor een later benzine heb betaald.
Ik neem nog een Goulashsuppe bij een restaurantje en langzaam beginnen de wolken om me heen open te breken. Ik krijg nog wat regen, maar hoe dichterbij ik bij de Bodensee kom, hoe meer de zon doorkomt. De bergen maken weer plaats voor heuvels en ik kan weer zien waar ik heenga: die bergen staan toch altijd maar in de weg van mijn uitzicht, geef mij het vlakke land maar!
Ik moet nog wat lange tunnels door en kom aan het hoogste aantal tunnel op een dag voor deze vakantie: 30 stuks. Bij Bregens mag ik een flinke tijd in de file staan om door de tunnel te mogen, maar dan is daar eindelijk de Bodensee!
Ik rij door naar Singen en bezoek Nora, mijn "tante" die daar in een verzorgingstehuis woont. Ze lijkt totaal niet verbaasd om me te zien en ik beloof haar morgen terug te komen en samen een eindje te gaan wandelen.

Ik rij door naar Markelfingen, een camping die ik vooraf had opgezocht via het internet, omdat hij vrij kort bij Singen ligt en sla opnieuw mijn tentje op. Er is een feestje aan de gang, met een zanger/keyboardspeler die alle Duitse hits van de afgelopen 30 jaar vals verkondigd en daaromheen zeker 20 gasten die uit hun dak gaan op de dansvloer. Het blijft een bijzonder volk.