Meer zon!

Trip End Sep 04, 2011

Camping Weisses Rössl

Flag of Austria  , Carinthia,
Tuesday, August 30, 2011

Ondanks het goede bed ben ik vroeg wakker en rook een sigaretje op mijn balkon. Na een paar minuten komt de buurvrouw haar balkon op. Op mijn vrolijke "Grüssgot" reageert ze nors door te stellen dat ik toch ook op mijn kamer kan roken? Wat een omgekeerde wereld, ik had de asbak op de kamer wel zien staan, maar roken op je slaapkamer... ik ben het gewoon niet meer gewend. Ik verplaats naar de andere kant van het balkon en besluit dat de buurvrouw het daarmee mag doen: kom nou zeg.
Aangezien het ontbijt nog niet geopend is, besluit ik ondanks het bewolkte weer tot een kleine zwempartij voor het ontbijt: het water van het meer schijnt 22 graden te zijn, dat klinkt toch prima? In mijn bikini hobbel ik om kart voor 8 's ochtends de straat over en klim via het zwemtrappetje het water in. Whaaaa, is dit 22 graden?! Dapper duik ik onder water en de kou beneemt me de adem. Ik zwem het meer op, het uitzicht is schitterend.... maar het water is wel echt koud en ik zwem terug. Na een warme douche is het ontbijt wel open. Lekker, frische brödchen!

Na het ontbijt maak ik nogmaals gebruik van het internet via mijn mobiel. Waar zal ik toch heen?
Ik vraag advies aan de gästfrau en leg haar de keus voor, die ik naar aanleiding van het weerbericht zelf al had beperkt tot 3 steden. Villach, Graz of Klagenfurt? Zij vertelde dat Klagenfurt aan een "warmer See" lag en de andere 2 steden niet bijster interessant waren. Nou ja, prima dan!
Ik kies voor de iets langere weg via de Kalkalpen en ook daar is veel bewolking. Ik heb er werkelijk geen spijt van dat ik hier mijn tentje niet opgeslagen heb.
Onderweg naar het zuiden klaart het weer op en als ik na 27 tunnels aankom in Klagenfurt, is het dan ook werkelijk warm en zonnig. Bij een grote camping vraag ik naar een kleine camping om mijn tentje op te zetten en na nog een half uurtje rijden kom ik op de Weisser Rössl aan.
Ik zet mijn tent op, lever mijn vakbondspasje in als onderpand dat ik heus kom betalen en ontmoet de buren, een gezellig Duits stelletje uit de buurt van Venlo die met hun camper en 2 honden juist een hele trip door Tsjechië hebben gemaakt.
In de avondschemer loop ik omhoog om een avondmaaltijd bij het pension te halen en de rest van de avond breng ik kletsend met de buren door.