Zwemmen in de Traunsee

Trip End Sep 04, 2011

Feriengasthof Ramsau

Flag of Austria  , Upper Austria,
Monday, August 29, 2011

Mijn navigatie leidt me door vreemde, bochtige binnenwegen. Het wordt toch tijd om zelf een wegenkaart te kopen. Ook voor de planning is het handiger.
Terug de snelweg op, rijd ik door mijn eerst tunnels. En na iedere tunnel worden de bergen hoger: yeehaa!

Thuis had ik het plan opgevat om naar de Kalkalpen te rijden, maar eenmaal in Michelsdorf aangekomen, valt het plaatsje enorm tegen. Mijn navigatie geeft op 30km afstand een gasthof "am see" aan: dat klinkt goed! Ik zet door de heuvels koers naar Gmunden: het rijden is een waar avontuur. Met 50 km/uur de berg op, om daarna op de remmen weer naar onder te rijden. Bochten, bochten, bochten: er lijkt geen eind aan te komen. Maar ineens ben ik er en heb ik uitzicht op de fontein bij Gmunden in de Traunsee. In de verte hoor ik het Glockenspiel van de stad vrolijk zijn deuntje doen en de zon breekt eindelijk weer door de wolken.
Toch hangen er veel lage wolken in de bergen rondom het Alpenmeer en ik ga op zoek naar een hotelletje aan de boulevard, aangezien ik geen campings tegengekomen ben en een tentje voor de nacht eigenlijk ook niet zo aantrekkelijk klinkt met het idee van de regen. Ik vind niks, rij het centrum uit en een paar kilometer verderop check ik in in een gasthof, direct aan het meer.
Een kamer met balkon en uitzicht op de Traunsee, een eigen badkamer... en internet!

Dankzij het internet kan ik eindelijk opzoeken waar ik nu eigenlijk ben, want een wegenkaart heb ik nog steeds niet. Ik neem een maaltijd van het gasthof en een Oostenrijks biertje. Jawohl, Oostenrijk!