Kamperen met zicht op de Alpen

Trip Start Aug 28, 2011
Trip End Sep 04, 2011

Campingplatz Kapfelberg

Flag of Germany  , Bavaria,
Sunday, August 28, 2011

Na meer dan 8 uur rijden door allerlei baustellen tussen Frankfurt en Neurenberg, ben ik 750km onderweg en bij de camping aangekomen.
Er staan alleen een andere camper uit Duitsland en een Nederlands caravannetje. Ik zet mijn tentje op met uitzicht op het dal en terwijl de zon ondergaat, kook ik een maaltijd op mijn gasstelletje. Verrek, blikopener vergeten. Natuurlijk. Gelukkig wel mijn multitool bij me en met wat extra moeite heb ik zowaar ook champignons door mijn maaltijd. Ik slaap goed en als ik wakker word, krijg ik wat koffie van de boer, omdat ik ook die vergeten ben. Na wederom wat extra moeite door het geknoei met wc papier als koffiefilter, breek ik mijn tent op en laat me door de boer de weg wijzen naar het nabijgelegen bos. Wandelen in het Bayerische Wald, eerste check op mijn lijstje!

Daarna rij ik naar het nabijgelegen Metten voor inkopen en tanken. Ik neem een vroege lunch bij het Klooster Café: hmmm, käse spatzle!