Hop - in USA, Hop - in Canada

Trip End Oct 11, 2010

bus

Flag of Canada  , Ontario,
Wednesday, September 8, 2010

Bij Willow Bay zijn kajaks te huur en als ik iets onze hele tocht al doen wil.... helaas blijkt het verhuurpunt gesloten en terwijl we teruglopen begin het opnieuw te regenen. Ach, misschien heeft het zo moeten zijn: het is eindelijk weer tijd voor een douche, ditmaal gratiz en met onbeperkt warm water!

Met de bus rijden we naar de Niagara watervallen en het grijze weer lijkt ons op de voet te volgen. Met Abby, Emily Ruth en Hannah loop ik rondom de watervallen. Het zijn.. euhm... watervallen. Een waterval is voor mij een waterval en veel meer zal het niet worden.
We besluiten om de Maids of the Mist tour te doen, een bootrit die probeert om je zo dicht mogelijk bij de waterval te brengen. Vanaf het water krijg ik wel de kans om een paar mooie foto's te maken, maar we worden ook drijfnat. Ondanks onze mooie blauwe regencape's is het water niet tegen te houden en kruipt het waar het niet gaan kan: lang leve mijn goed ingewaxte wandelschoenen, ik denk dat ik als enige met droge voeten van de boot af ben gekomen.
De andere meiden zien net als ik het nut niet in van tot 10 uur vanavond hier rond te moeten hangen, dus we besluiten om even de grens over te hoppen naar Canada. Voor we het weten hebben we allemaal een nieuw stempel in ons paspoort en lopen we over de brug die ons naar "Knedia" brengt.
We bestormen het eerste mountie-beeld dat we zien, maken nog wat foto's zoeken een klein souvenirtje en lopen de hoek om.... wauw! Dit is gewoon het Las Vegas van Canadia! Wat een drukte, wat een lichten, wat een geluiden... De strip van de Canadese Niagara watervallen blijkt gewoon een groot carnaval. We proberen alle fudge-stalletjes uit voor gratis hapjes en lopen uiteindelijk richting een restaurant dat ons aanbevolen is door de dame van het postkantoor.
Het blijkt een vreselijk kitsch restaurant, met rose muren en nepbloemen en een ober in hip-hop outfit. Het eten is wel supergoed en de 2 20 jarige dames in ons gezelschap mogen hier zelfs legaal drinken. Licht aangeschoten lopen we via de douane weer terug en worden we wonderwel Amerika weer ingelaten.

Buiten de bus poetsen we nog even snel onze tanden: het is weer tijd voor een nachtrit.