Trujillo, first stop in Peru

Trip Start Jul 21, 2010

Flag of Peru  ,
Thursday, August 12, 2010

So here we are in Trujillo. We have one hour to kill before the night bus... Let´s make it short ;-) So on Monday we got on the bus to go to Peru. On the way, what a change of landscape! We arrived at the border at 8pm, during the 10 minutes we were outside the bus for the paperwork at customs, we managed to get assaulted by hundreds of mosquitos... Simon is badly scarred and still scratching furiously. We arrived in Piura, Peru, at night time, starving. Among the hundreds of motorized rickshaws, we picked a taxi. Managed to get a decent hotel for a decent sleep. Since there was nothing to see in this city and it was rather dangerous at night time (dixit Lonely Planet), we left the following day to Trujillo. Luxury bus with "semi-beds" for 8 hours. Yesterday we went to visit the archeological site of Chan Chan (Simon not impressed) and had a stroll on the sea town of Huanchaco. Today: had a hard time kicking Simon out of bed, but when we finally managed to go outside, we found it incredibly easy to find the right bus to take us to the right pace (what a change, since we usually have to struggle!): La Huaca de la Luna, another archeological site, splendour of the Moche civilization. After killing some time back in Trujillo on the main square, it is now about time we hit the road again. So far so good in Peru. It is different then Ecuador (probably also because of the landscapes, jungle vs desert), and we do get odd looks from local people. Less than 20 minutes ago, a group of kids were laughing at us... Do we look that funny?

Nous voici à Trujillo. Plus qu´une heure avant d´aller prendre le bus, alors faisons bref. Lundi dernier nous avons quitté l´Équateur pour le Pérou. Sur le chemin, des paysages très différents de ceux que nous avions vus jusqu´à présent. Arrivé à la frontière à 20h, nous avons réussi à nous faire bouffés par les moustiques pendant les 10 minutes que nous étions dehors pour remplir la paperasse pour le visa. Simon a morflé, il se gratte encore... Nous arrivons donc à Piura, dernier stop du bus au Pérou. Ville craignosse apparemment et sans intérêt, nous y restons que pour une nuit. Le lendemain, départ pour Trujillo dans un bus luxe avec des "demi-lits" et écran télé pendant 8h. Après une visite à pieds de la ville, nous avons visité le site archéologique de Chan Chan (pas au goût de Simon), puis avons poursuivi sur la petite ville balnéaire de Huanchaco (ben là où logent tous les touristes, mais pas nous). Aujourd´hui: après avoir réussi à tirer Simon du lit, direction la Huaca de la Luna, autre site archéologique de la région. Et cette fois-ci, ô surprise, nous avons réussi du premier coup à trouver le bon bus!! De retour à Trujillo, il a fallu tuer le temps avant de prendre le bus de nuit pour Huaraz... Jusqu´à présent tout va bien au Pérou. C´est bien différent de l´Equateur (en plus des paysages), et on se fait plus facilement dévisager ici. Pas plus tard qu´il y a 20 minutes, un groupe de gamins se bidonnait en nous regardant. On est si drôle que ca?