En tog tur til Santa Barbara

Trip Start Mar 02, 2014
Trip End Mar 25, 2014

Wednesday, March 12, 2014

Det var om at komme tidligt op for toget forlod Grover Beach kl 0714, men uret sat til kl 0500 nåede vi det i fin stil.

Det var et meget rent tog med dejlige sædder, og på 1st. sal var der en god udsigt.
Det var en ren fornøjelse i 2 timer og 15 minutter. Der var dog et minus lidt beskidte ruder især da vi tog hjem over og det gjorde det lidt besværligt at få nogle ordentlige billeder.

Vi ankom til tiden og så var det om at komme ned til kajen for at få en bid morgen mad, og det lykkedes, helt godt.

Der efter drog vi på apostlenes heste op da hovedgade, målet var en gamle spansk mission sted et godt udkikstårn. Vi kom dog kun halvvejen, for så kom der en elektrisk trolley, så hvor ikke.

Vi brugte lidt tid der inde, inden det gik ned mod shopping kvarteret, hvor et par enkelte forretninger blev under søgt.

Da det var gjort søgte vi ned mod vandet, satte os ned og lidt væske, gik en lille tur i sandet.

Vi skulle have lidt aftensmad inden det gik hjem over en hamburger/stegte rejer og som forret løgringe og hot wings, dertil et par glas vin for det var jo ikke os der skulle køre.

Da vi skulle have trolleyen op til stationen opdage vi at der var halvtimesdrift, så vi satte os ned og bestilte en taxa. Vi nåede toget i fin tid.

Hjemturen tog lidt længere tid vi måtte vente en halv time på et tog der var forsinket, og der er enkeltspor over store strækninger.

Kl 2100 var vi inden for og klar til at kravle i seng for alle var trætte efter en rigtig god dag med masser af oplevelser.

Anne on

Ser rigtig godt ud:-)
Men vi savner jer her hjemme:-)
Stort knus

Mogens Maymann on