Ud at sejle.

Trip Start Sep 25, 2012
Trip End Oct 22, 2012

Sunday, September 30, 2012

Ann Greta var som sædvanlig oppe og begyndt på dagens dont, før vi fik tilslutte os. For uden mad og drikke duer helten ikke, og jeg skulle i dag prøve noget jeg ikke havde prøvet før.

Kl. 1000 kom Dave forbi med sin truck samt en dejlig båd, vi skulle ud at sejle og stå på vandski. Søen vi skulle til lå en lille times tid væk fra Pismo.

Vandstanden i søen var ca. 10 meter under max så det gik lidt stejlt ned der, hvor båden blev sat i vandet. Båden blev fyldt op med alle de gode sager der skulle nydes på turen. Så var vi klar til at give fuld gas. 36 knob blev det til op og ned i pragtfulde omgivelser, den kunne også sejle langsommere, der var enkelte stede, hvor vi sneglede af sted med 5 knob.

Dave fandt et sted hvor der ikke var så mange der ræsede forbi, for jeg skulle have en chance. Greta hoppede i vandet og sagde sådan gør du, og der var hun oppe på skiene. Hun sejlede fra den ene til den anden side, men hun havde jo også prøvet det før.

Nu blev det min tur, og det var ikke let at få skiene på. Jeg roede rundt i vandet først den ene vej så den anden, det lykkedes først da Greta hoppede i vandet og hjalp mig med det. Hun måtte også snøre skiene.

Jeg fik linen i hånden og langsomt blev den strakt ud, ok sagde jeg, Dave gav den gas og ud af vandet røg jeg, skiene fuldet ikke med. Jeg prøvede fem gange de sidste tre havde jeg skiene på, når jeg faldt, og det var inden jeg kom op at stå. Jeg måtte give op min nakke og det ene ben begyndte at gøre lidt ondt. Jeg havde prøvet og det var smadder sjovt.

Vi sejlede ind i en lille creek og fik noget mad og noget til ganen, herligt. Det var ret så varmt 33 grader vandet var 25, så nu ville Kate i vandet, og det gjorde hun og hun nød det, selv om det føltes lidt koldt når man lige kom ned.

Jeg skulle prøve en gang mere, men det var som om at jeg stadig var lidt øm. Så blev bade ringen pustet op, jeg kravlede ned på den, snoren blev strammet op, og så gik det der ud af med 25 knob, det var sjovt. Dave svingede lidt fra side til side og jeg røg bare frem og tilbage, skide skægt. Men alt det sjove har det med at stoppe ikke fordi jeg faldt i vandet, men vi skulle hjem ad.

Kl. 1800 blev båden halet op, den blev pusset så den skinnede igen, og hjemad det gik.

Vi var tilbage ved syvtiden, der blev bestilt pizza, de blev nydt på terrasse i måne skin. Dave havde stadig en lille time hjem, så selskabet blev opløst da den var ni, og jeg er helt sikker på at når jeg siger at alle var trætte efter en god dag, så har jeg ret. Pragtfuldt.

Der er lige en ting jeg har glemt at fortælle, måske kan jeg ikke stå på ski. Men jeg kan noget som kun en før mig har gjort.