Hurra klar til første hele dag i California.

Trip Start Sep 25, 2012
Trip End Oct 22, 2012

A first class place.

Wednesday, September 26, 2012

Godmorgen så er vi klar, ja dynerne blev slået til siden, nok lidt før end vi havde regnet med, men vi begge var nok lidt spændte på hvordan dagen ville ende.

Morgenmaden blev indtaget, så blev kufferne gjort klar, kl. var nu omkring 9.

Bilen skulle jo hentes, så vi tog en taxa til Hertz. Det viste sig at være en rigtig god ide at vi ikke havde hentet bilen dagen før, for vi kom til med det samme. Det blev til en Masta 3 og i hvid, rigelig med plads til kufferter og os.

Den nøje ud printede rute blev studeret, og så var vi på vej til højre, lige og til venstre, hov der var noget jeg mistede, men smadder smart bilen kunne dreje rundt, og så var det jo bare til højre i stedet for venstre.

Kursen blev sat mod Santa Barbara, der skulle frokost indtages. Det er en dejlig lystbådehavn der er der, så vi nød udsigten medens vi spiste. Så en lille gå tur inden det gik vidder.

Op på rute 101 igen indtil vi mødte 154 og så igennem et dejligt landskab, i hvert fald et anderledes end vi er vant til. Der blev også stoppet og udsigten blev nyt.

Vi var i god til for vi havde sagt at vi først ville være hos Anne Greta kl. 1600, så da vi så et skilt mod Solvang så skulle vi have en tår kaffe der. Det er en hyggelig by.

Der efter gik det mod Pismo, vi kom til 101 igen og så gik det der ud af.

Efter et stykke tid mente jeg at vi lige skulle kikkes på vores rute vejledning, du skal dreje af frakørelse nummer 181b, fint ja ja det var det men den næst vi mødte var 183, så det var for langt, vi vente om efter et stykke tid, og så tilbage igen. 183 blev passeret 182 var lukket på grund at vejarbejde der var ingen 181 ej 180 den vej så af exit 179. Ned på 101 igen den vej var der heller ingen 181 182 så det blev 183, kursen blev sat mod kysten, for Pismo ligger jo ud til vandet. Der blev kørt lidt frem og tilbage på de små veje, selv om de var smukke opdagede jeg det ikke.

Vi fandt Wave Ave da kl. var 17oo, og Ann Greta sad uden for og ventede.

Der blev krammet i den store stil og en lille glædes tåre løb også den af kinden.

Ankomsten blev fejret med en flaske champagne og andet godt. Så blev der fortalt historier i den store stil, men der var jo også meget at snakke om. Der blev dog til at forberede aftensmaden, laks på grillen og god salat.

Dave nåede lige at komme til aftensmaden, Greta ven en fin hyggelig fyr.

Dagen sluttede kl. 2200 en herlig dag.

Jette on

Hold nu op, hvor ER jeg misundelig :-D Vi skulle jo have været afsted, men måtte aflyse... suk... så det er dejligt at se og høre om jeres tur i det pragtfulde land :-)
Nyd det!!