We hebben, hadden het gehad met de R1 en .....

Trip Start Jul 01, 2013
Trip End Aug 11, 2013

Flag of Germany  , North Rhine-Westphalia,
Thursday, August 8, 2013

De afgelopen dagen zijn we via Bad Gandersheim en Nieheim naar Marienfeld gefietst. De dag naar Bad Gandersheim was warm, warm en warm. We volgden tot nu toe trouw de route van de R1. Maar deze begint een beetje tegen te staan. Steeds weer gravel, bos en stuiterpaden. De vaart komt er niet in en je zweet je het apenla....... We nemen dan af en toe een Bundesstrasse. Naar Nieheim gebruiken we bijna helemaal geen R1 meer. Over de Bundesstrasse is het ook mogelijk om stukken R1 af te snijden. De R1 makers hebben wel heel erg hun best gedaan om een mooie en veilige fietsroute uit te zetten maar voor ons is het op dit moment wat te veel van het goede. Doordat we nu op een ander soort wegdek, beter, rijden schieten we ook wat meer op. Naar Nieheim maken we 95 km. De campings zijn hier dun gezaaid en we vinden ons onderkomen in Nieheim in een hotel. Op de deur staat "fietsvriendelijk". Dat betekent dat er een fietsenhok aanwezig is waar je veilig je fiets in kan zetten. Nu in Nieheim zijn heel veel mensen met de auto gekomen met een fiets op de fietsendrager. En al die fietsen in dat hok. Wij persen onze fietsen er bij. Dan de dag naar Marienfeld. Aan het begin van de dag hebben we de laatste echte heuvels van de R1 te nemen. We snijden ze slim af. We hebben wel gemerkt dat in dit deel van Duitsland de fietspaden erg veel beter zijn. Bijna allemaal glad geasfalteerd. Laten we weer eens een stukje proberen. Het gaat lekker, lekker glad weggetje en weinig geklim. Maar die enorme omwegen. We zijn een beetje fietsroute-moe.
 Nog een ontdekking vandaag gedaan. Het kan nog steeds regenen. Voor het eerst in 5 weken trekken we een regenjack aan. Het is ook nog eens 16 graden. Lekker fris fietsen vandaag. En zo komt het dat we vandaag 100km afleggen en in Marienfeld kamperen. Helaas niet op een camping maar in een hotel. Omdat we laat zijn, na zessen en alle kamers bezet krijgen we voor een relatief laag bedrag een soort suite aangeboden. Slaapkamer, zitkamer, woonkeuken, badkamer en nog een toilet. Ook een groot balkon staat tot onze beschikking. Hier drogen we onze tent.

Nederland komt in zicht. De teller staat op 2563km

Tru on

Kom bald wieder nach hause, wollen wieder ein herrlich ess abend haben mit ihnen :))

Jan on

Ik probeer het eventjes op nederlands.
Het gaat nu wel erg hard richting huis. Nu, met zoveel kilometers op je teller ruiken jullie zeker een klein beetje Dordrecht. Maar.... dat zijn toch nog wel enkele paadjes, die jullie moeten fietsen en hoop ook met mooi weer en zonder pech natuurlijk.
groetjes uit Waldangelloch

Jan

Veel plezier verder

maria on

in dit tempo rek je het niet tot 31 augustus, dan zijn jullie veel eerder thuis. Of hebben jullie nog een leuke omweg in gedachten. Wel lekker zeker om ook even niet in de hitte te fietsen? goede reis nog

Dien on

Mijn vermoeden is, dat jullie dit thuis op de bank zitten te lezen. Want de laatste dagen zijn wel heeeeel erg snel gegaan. Dus ik zeg WELKOM THUIS kanjers.