Vroeg op

Trip Start Jul 01, 2013
Trip End Aug 11, 2013

Flag of Czech Republic  , Bohemia,
Sunday, July 21, 2013

Vandag om 6 uur opgestaan. Ik wilde de Karlsbrug wel eens leeg zien. Bij de brug aangekomen zie ik tot mijn verbazing dat er toch al tientallen mensen rondlopen, de meeste om foto's te maken. Maar in verhouding tot overdag en 's avonds is het er doodstil. Alle stalletjes met schilderijen e.d. zijn weg. Behalve fotografen zijn er ook enkele lieden die kennelijk na een nacht op weg zijn naar huis. Ze zijn niet lastig. Een enkele zwerver is al met zijn hond onderweg naar ................. toe. Terug naar bed en later samen op weg naar het Techniek museum. In dit museum wordt de ontwikkeling van diverse technieken uitgebeeld. Een grote hal met de ontwikkeling van de transport, vliegtuigen, treinen, fietsen en motorfietsen en natuurlijk de automobiel. Alles van heel oud tot nu toe. Mooi bij de fietsen is de eerste loopfiets tot en met de E-Bike. Een heel zaal met huishoudelijke apparatuur, stofzuigers, wasmachines, naaimachines enz. Zo ook over de fotografie, TV, druktechnieken, astronomie en architectuur, Echt leuk en de moeite waard.
We lopen terug door een hooggelegen park en hebben een mooi uitzicht over Praag met zijn vele kerktorens, bruggen en grote huizen. We lopen door de tuinen van het presidentieel paleis. Groot en erg mooi. We zien de soldaten weer strak in het pak en onbewegelijk  op wacht staan.
Tijd voor een middagpauze.
En dan vroeg in de avond wandelen we nog een keer oude stad. In veel kerken worden concerten gegeven en kopen kaartjes voor een concert in de Nicolaaskerk. Vooraf eten op het grote plein.
Het concert is voor strijkers, een koperblazer, een organist en een sopraan Een uur lang zijn we afgesloten van de drukke oude stad van Praag. Een mooie afsluiting.
Morgen stappen we weer op de fiets, we rijden volgens de Elbe Radweg route naar het noorden.

maria on

Wij hebben ook eens in dat hooggelegen park gezeten aan het begin van de avond en het dan donker zien worden en de stad verlicht. Was zeer de moeite waard. Maar ja jullie gaan weer weg, een volgende keer maar weer. Groetjes uit een tropisch Nederland.