Einddoel deel 1 bereikt

Trip Start Jul 01, 2013
Trip End Aug 11, 2013

Flag of Czech Republic  , Bohemia,
Friday, July 19, 2013

We rijden weer op tijd weg uit Karlstejn. Omdat Karlstejn niet aan de oorspronkelijke route ligt kijk ik op de kaart hoe we er weer op kunnen komen. Zullen we deze weg nemen?. Goed. We fietsen in een lekker tempo in de ochtendzon. Maar dan, een heuvel, en nog een en nog een. Stevig voor ons. Dat heuvelen gaat zo een poosje door. Maar dan bereiken we het, beloofde, fietspad langs de Moldau. Een mooi geasfalteerd pad. Zo als ook al beloofd delen we dit pad met sportief Praag. Er zijn meer skaters dan fietsers. Skaters in allerlei vormen. Strak in het skate-pak, moeders achter kinderwagens, zelfs een met een dubbele kinderwagen met de bijbehorende tweeling. Ze gaan ook aardig hard, soms worden we voorbij geskate, of zijn wij zo langzaam. En dan zien we de eerste gebouwen van Praag. Uiteindelijk staan we bij de beroemde Karlsbrug. Nu op zoek naar de Tourist Information voor een onderkomen. We willen hier niet op de camping maar vlak bij de stad. De dame van de Praag-VVV heeft snel iets voor ons gevonden en geboekt. Terug naar de brug, we lopen daarover en slaan links af. We komen langs de bekende John Lennon muur. Het grote prortret van hem is ondertussen verdwenen, maar het blijft een mooie kleurrijke muur. Na inchecken e.d. gaan we op pad. We zien de bekende gebouwen die we 15 jaar geleden voor het eerst zagen. Tegen de tijd dat het donker begint te worden zijn we weer terug in ons hotel en vallen snel in slaap. Deel 1 van onze reis zit erop.

maria on

leuk om die Praagse gebouwen weer eens te zien. En de muur is nog even kleurrijk als 14 jaar terug.Ik heb Tessa de mail met jullie blog gestuurd zodat ze mee kan lezen. Je felicitaties zal ik doorgeven.
Gr. Maria