Rustdag met een observatie

Trip End Aug 11, 2013

Flag of Czech Republic  , Bohemia,
Monday, July 15, 2013

Vaders en kinderen.
Voor de uitleg over de titel, vandaag was onze rustdag. Nadat we een ontbijt op de camping hadden "laten" maken en de wasmachine de was hadden laten doen zijn we op de fiets naar Cheb gestapt. De 6 km, die het volgens de campingbeheerster was, werden er 9 en ook nog met wat geklim. Een beetje in Cheb rond gewandeld. Mooie hoofdstraat met wat weinig mensen op straat. De Tsjechen zijn niet zo vriendelijk dan de duisters, althans zo lijkt het. In een restaurant gegeten en gemerkt dat er een groot prijsverschil zit tussen west en oost europa. Het is hier veel goedkoper. Behalve de camping maar die wordt ook door Nederlanders gerund. Op de terugweg een alternatieve route geprobeerd wat weer tot gevolg had met de fiets klauteren over boomwortels en het ontwijken van keien. Geen suscces. Toch op onze rustdag nog 26 km gemountainbiked.

Tussen 6 en zeven komt iedereen weer terug van zijn dagje uit. We zitten op een gezinscamping. Tegenoverons is een speelhuisje met trapje en glijbaan. Een vader met een dochtertje van ongeveer 2 is er aan het spelen. Het meisje klimt voetje voor voetje naar boven. De bezorgde vader geeft instructies, eerst gaan zitten voor je gaat glijden, zitten, eerst zitten. Halverwege de glijbaan houdt hij haar tegen en dan begint het feest opnieuw. Totdat het meisje boven op het vlondertje niet gaat zitten en naar naar de reling loopt, zoals een tweejarige kan doen. Een beetje springerig. De vader weet niet hoe gauw hij via het trapje naar boven moet gaan om zijn dochter te "redden". Leuk. Ondertussen is een "grote"jongen aan komen lopen die van benedenaf de glijbaan op gaat klimmen. Zijn vader is natuurlijk veel stoerder en klimt in twee stappen via de zijkant naar boven. Hij wint van zijn zoon. Verschil tussen een dochter en een zoon of verschil in leeftijd van de kinderen? Ik blijf bij mijn mening, kinderen zijn altijd leuk en grappig maar als ze twee zijn op hun leukst. Aldus een observatie.
Nu, 19.05 uur schijnt de zon nog volop en staat er een klein windje. Goed te doen allemaal. Morgen weer wat kilometers maken.