Vermoeiend

Trip End Aug 11, 2013

Flag of Germany  , Bavaria,
Saturday, July 13, 2013

Van Bad Rodach via Lichtenfels naar Bischofsgrun
We vertrekken laat uit ons motormuishotel. De heuvels achtervolgen ons, of zoeken wij ze op? Direct geklim en gedaal en dan weer geklim. Dagelijks veel gravelpaden. Ikheb bewondering voor de makers, Schwalbe, van onze fietsbanden. Uur na uur hoorje geknisper onder ge banden en regelmatig springt met een enorme knal een stuk steen onder de band vandaan. Nog geen enkele lekke band. We rijden nu langs de river Main. Opvallend is dat het type huis is veranderd. Hier bijna gen vakwerkhuis meer te zien, allemaal min of meer typische duitse huizen. Geen twee dezelfde en gepleisterd in verschillende kleuer. Alle dorden zien er uit als of ze dagelijks gestofzuigd worden. De dag eindigt in Lichtenfels.
Vanuit Lichtenfels gaan we richting Bischofsgrun. Een strakke planning is wel nodig om dat er niet al te veel campings zijn. Ook vandaag is er weer een spanningsveld tussen het routeboek, mijn GPS en het richtinggevoel van El. Als we op een moment de GPS volgens rijden we evenlater door een karrespoor in een weiland wat over gaat een een heel smal gravelpaadje en uiteindelijk eindigd bij een heuvel waarop staat geen toegang. Boven op die heuvel, je moet toch verder, staat een boerderij. Er is iemand aan het werk, ik vraag de weg en hij geeft zonder blikken of blozen aanwijzigingen. Het lijkt alsof er eerder fietsers deze weg hebben genomen. Het is al laat in de middag als we aan een lange klim naar Bischofsgrün gaan beginnen. Een klim van 8 kilometer 5-6%. Er zit niet een vlakstukje in. En maar duwen en maar duwen tegen de pedalen. En dan als verrassing de laatste kilometer 12%. Dat is ons beiden teveel en de fietsen worden voortgeduwd. We komen aan op het marktplein van het dorp. Waar is nu die camping? We worden geholpen. Hier de heuvel af, dan de heuvel op dan weer een beetje naar beneden en dan ben je er bijna. Pffffffffff. Maar goed om 18.30 komen we er aan. Tijdens het opzetten van de tent en het eten koken worden we overvallen door duizenden zeer kleine vliegjes. Die beesten bijten echt. Mede kampeerders zeggen, negeren die handel. Het valt niet mee. Om 21.30 kruipen we moe in bed.