Naar de Tsjechische grens

Trip Start Jul 01, 2013
Trip End Aug 11, 2013

Flag of Czech Republic  , Bohemia,
Sunday, July 14, 2013

Naar de Tsechiesche grens.
Toen we vanmorgen de tent uitkwamen was het leger killervliegjes nog steeds aanwezig. El vluchtte het washok in om daar te ontbijten. Snel eten en de boel inpakken. Terug naar het dorp Bischofsgrün. Dus eerst een klein maar steil heuveltje op dan een flinke afdaling en dan een stevige heuvel op. Dat wordt duwen tegen de fietsen. Zo gezellig druk als het gisteren rond het marktplein was, gevulde terrassen enzo, zo stil is het nu. Maar de bakker is al open, dat is mooi op zondag. Er staat ons nog een flinke klim te wachen. We gaan naar het hoogste punt van het Fichtelgebergte. Dat betekend nog 200 meter omhoog op voornamelijk gravel en bospad. Zweten, puffen en duwen. De fietsroute heet hier Fichtelnaab. Wordt veel gebruikt door mountainbikers, dus wij vallen een beetje uit de toon. Maar als een heuvel is overwonnen zijn we het gepuf snel weer vergeten. Rond 4 uur passeren we de grens met Tsjechië. Weer een nieuw fietsland erbij. Na wat gezoek, over zeer smalle gravelpaadjes vinden we de camping. Tot onze verrrasing wordt deze gerund door twee hollandse dames. Een is een enorme kletskous en verteld later op de dag de opbouwgeschiedenis van deze camping. Morgen blijven we hier, rustdag.

De teller staat op 1050 km

Wendy on

Wat gaan jullie toch snel...! X

Dien on

Wat zijn jullie ver gevorderd zeg, hoewel het veel klimmen en ook duwen is. Jullie treffen het wel hoor met dat mooie weer, of is het zelfs te warm als je moet duwen? Misschien ook wel eens lekker om Nederlands te kunnen spreken, nou ja luisteren dan. :-D Fijn hebben jullie het nog steeds en een dagje rust zal ook wel lekker zijn, hoewel jullie zeker ook het een en ander gaan bezichtigen zoals ik jullie ken. We zien het vanzelf op het volgende verslag. het gaat jullie goed groetjes