Met boodschappen slepen

Trip Start Jul 01, 2013
Trip End Aug 11, 2013

Flag of Germany  , Bavaria,
Thursday, July 11, 2013

Het is bewolkt en koel vandaag, maar droog.
We vetrekken met de inkopen voor het diner van gisteren in de tassen. Als we een poosje rijden wijst het paarse streepje van mijn GPS een heuvel op. Ik in de pedalen, als ik een bocht omga zie ik dat het niet goed kan zijn. Veel te steil en een zandweg. Als ik terug ga zie ik El op de straat liggen met de fiets ernaast. Zo he. Soms is het heel moeilijk of soms onmogelijk om als je zwaar op de pedalen staat terug te schakelen in een lagere versnelling. Dat was bij El gebeurd en zo kwam ze tot stilstand en viel om. Een zere knie, stuur in de buik. Gelukkig vandaag een kniezwachtsel aan en een lange fietsbroek, dus geen bloed. Wel flink zeer. Ondertussen heeft iemand ons uitgelegd dat de weg anders loopt en dat we zo en zo moeten gaan. Na een poosje weer opgestapt en die weg proberen te vinden. Als we even staan te kijken komt behulpzame duitser nummer 2 en stuurt ons een hele andere kant op. Tsja wat nu. Uit eindelijk komen we weer op de route. Er wordt hard gewerkt aan het opnieuw uitzetten van de Werra-route, maar dat is nog niet overal even duidelijk. Maar uiteindelijk komen we toch aan in Meiningen, daar waren we naar op zoek. Verder naar Themat en Hildburghausen. Het is dan al een flink eind in de middag. Er ligt deze dag geen camping direct aan de route. We hadden er een uitgezocht in Heckengereuth, 10 km noord van de route. Maar als we de kaart goed bekijken levert dat weer het nodige klimwerk op. Via Veilsdorf rijden we richting Bad Rodach, daar zou 3 km ten zuiden een camping zijn. Maar bij Bad Rodach aangekomen is de zin echt op. We hadden al een zimmer frei gebeld maar die zat vol. We komen terecht in een hotel speciaal voor wandelaars, motormuizen en fietsers. Er is nog een kamer vrij. We slapen vanavond dus luxe. Eten in het restaurant. De meegezeulde spullen voor ons campingdiner blijven weer in de tassen. Morgen nieuwe kansen.
Er taat ondertussen 870 km op de teller, vandaag hebben we 728 hoogtemeters verwerkt.

Dien on

Die El toch, afstappen van de fiets heb ik het ook vaak moeilijk mee. Hopelijk gaat het gauw over, beterschap vriendinnetje. Ja wij hebben van het Oosten van Duitsland ook erg genoten. Of het nog zo is weet ik niet, maar alweer een jaar of 10 terug denk ik, was het er zoals in 1960 bij ons in de buurt. Hoewel de auto straten toen al heel erg opgeknapt waren. Kan me wel voorstellen dat jullie wegen nog heel veel mooier zijn, daar kom je met de camper zeker niet heen. Nou geniet verder en wij van jullie avonturen. groetjes