Naar Hann. Munden

Trip End Aug 11, 2013

Flag of Germany  , Lower Saxony,
Sunday, July 7, 2013

Van Warburg naar Hann. Munden

DE titel roept al de eerste vraag op, waarom een punt achter Hann. Geen idee.
Nadat we gisteren nog het slot van een paardenconcours hebben bekeken vlak bij de camping, er sprongen ook motorfietsen over hindernissen voor paarden, was het een prima nacht. We kruipen vroeg de tent uit en de zon schijnt volop. Het is zo'n dag dat de zon al aardig wat stralingswarmte heeft maar de lucht nog koel is. Dat fietst lekker. Al snel worden we ingehaald door iemand met een hele grote dynamo in zijn voorwiel. Vrolijk trappend met een hand op zijn rug sjeest hij ons voorbij de heuvel op. Die dynamo is natuurlijk een motor, kunst. Het duitse fietspadennetwerk is werkelijk goed. Als er geen echte fietspaden zijn gaan de routes over landbouwwegen waar geen auto's mogen komen. Ook door bossen zijn paden aangelegd, al dan niet met gravel. Zo komen we langs uitzichten die je alleen maar met de fiets of te voet kunt zien. Mooi. mooi, mooi. Deze dag is de weg vrij vlak met af en toe een helling(10%). Als het half in de middag erg warm is geworden en er weer zo'n helling komt weten we weer wat het betekend om bij hoge temperatuur te klimmen. Voor het eerst vliegen de druppels uit armen en gezicht. Tegen 3 uur bereiken we de eindbestemming voor deze dag, Hann. Munden. Voordat we de camping gaan zoeken eerst een bier drinken. We rijden het stadje in en zijn verbaasd. Het is een soort sprookjesstad. Heel veel mooie vakwerkhuizen. Straat na straat. We wandelen er 's avonds nog eens door na het bezoek aan een grieks restaurant. Op de camping zijn verschillende Praaggangers.
Op naar morgen.

Dien on

Intussen bent je er beslist achter gekomen Joop dat Hann. Münden voluit Hannoversch Münden ist??

bosnl
bosnl on

Dank je wel voor de uitleg