Een klein stukje naar Paderborn

Trip End Aug 11, 2013

Flag of Germany  , North Rhine-Westphalia,
Friday, July 5, 2013

Van Benninghausen naar Paderborn 48 km

We staan wat later op dan normaal omdat we weten dat er vandaag niet veel km. te gaan zijn. We sukkelen naar Lippstadt. Een stad met verrassend veel vakwerkhuizen. De meeste zien er echt goed uit. We zetten de fietsen neer en wandelen een beetje rond in de buurt van een kerk. Daar is net een trouwerij geweest. Heel veel mensen in hun beste kloffie. Ze zetten elkaar allemaal op de foto. Een stukje verder zien we het bruidspaar die op commando van een fotograaf allerlei moeilijke standjes aannemen. Leuk voor later. Na de koffie en boodschappen rijden we weer verder. Zoals de voorgaande dagen is het hier een en al landbouw. En de boerderijen variŽren van nieuw en modern tot heel oud en primitief. Lunch onder een boom op een bankje bij een lekkere temperatuur. Dat maakt een fietsdag wel goed. Om ongeveer drie uur zijn we op ons eindpunt voor vandaag. Een camping net voor Paderborn. Camping an der Lippesee. Er is nog een plekje vrij. Met electra en een eigen badhokje meld de beheerder. OK, prima. En tot onze verrassing kost de plek (100m2) maar vijf Euro meer dan de camping van gisteren met knollenveld en geen warm water. Onze plek heeft ook een prieel met daaronder een tafel en stoelen voor als het regent. Het regent de hele dag al niet, maar handig is het wel. De rest van de dag is een beetje wassen en niets doen. Een soort niet geplande rustdag. El ontpopt zich vroeg in de avond als een saboteur. Al de hele tijd klinkt er uit een caravan achter ons duitse schlagermuziek. Op een moment is ze het zat en gaat vragen of het minder kan. Bij de caravan is niemand te zien en rondom de caravan ligt het vol met gereedschap. Het lijkt een werkplek waar de radio aan is blijven staan. Binnen een speaker en buiten een speaker. Wat te doen, je trekt de draad uit de buitenspeaker en de rust is daar.
Morgen richting Warburg.

Maria on

Leuk om jullie tocht mee te lezen. Wat er bij Wesel gebeurd is weet ik niet, maar ik kon het niet lezen. Ben benieuwd naar de rest van jullie tocht. Hier is het weer een stuk beter dus hopelijk bij jullie ook.

Jan en Dien on

Jullie hebben weer een hele mooie reis uitgezocht zeg. Met het weer valt het best mee. De achterwerken zit intussen ook eelt op, dus alles o.k.We zijn blij dat we eindelijk weer iets kunnen lezen over jullie avonturen. Nou El, hou je niet van Duitse schlager dan meid :-D ?? Je hebt gelijk ook hoor om te "saboteren". Verder zo een voorspoedige reis. Groetjes

Dien on

Wij kunnen het bericht van Wesel ook niet lezen, vergeet ik nog te schrijven. Dus is dat niet gelukt Joop. Maar verder wel hoor, dat was ook erg leuk.

Tineke on

Hoi El en Joop,

Net even gelezen hoe het met jullie afgelopen week is gegaan.
Heerlijk die vrijheid. We genieten weer mee!
Goede reis voor komende week.groetjes Tineke