Naar Benninghausen

Trip Start Jul 01, 2013
Trip End Aug 11, 2013

Flag of Germany  , North Rhine-Westphalia,
Thursday, July 4, 2013

Van Selm naar Benninghausen 95 km.

Als we wakker worden horen we geen getik op de tent, mooi.
Als we de tent uitklimmen begint het te regenen, en niet zo zachtjes. Dus weer binnen eten en de boel inpakken. Het is droog als we de tent oprollen. Als we weg fietsen begint het weer, dus we fietsen in vol regenornaat weg. Na een uurtje is het droog. Alles uit, dat fietst toch makkelijker. We houden een gevecht met de oude beschreven route, die ook in de GPS zit en een nieuw beschreven route RLR die we met speciale bordjes kunnen volgen. We proberen ze allebei tegelijker tijd uit. Dit geeft regelmatig problemen en omrijden. Aan het einde van de ochtend komen we bij Cappenberg. Daar is ook een slot Cappenberg. Maar voordat we er zijn stuiten we op het fietspad tot twee keer toe op een hoge trap. Aan de zijkanten een hellinkje om je fietsen tegenop te duwen. Schatting 30-40%. Stevig hoor met een fiets vol spul. We gaan het slot bekijken. Om er te komen is een wandeling nodig door het grote slotpark, prachtige oude bomen staan er. In het slot is een tentoonstelling van bronzen beelden.
De weg slingert tussen een kanaal en de river de Lippe. Veel gravelpaadjes weer vandaag. We hebben gelezen dat in Hamm een grote Indische tempel staat. Wij zoeken en als we op een brug staan te overleggen worden we aangesproken door een duitse man. Of we iets zoeken en of hij kan helpen. We zoeken die tempel. Oh, die is een heel stuk verder. Hij legt het uit en nog eens en nog eens. Viele Dank en tot ziens. Op zijn aanwijzing fietsen we een brug over. Maar net over de brug besluiten we eerst in het centrum van Hamm koffie te gaan drinken. We slaan af en rijden naar een terrras met koffie. Als we net zitten komt die zelfde man hijgend aangelopen. Oh, jullie willen eerst koffie, ik dacht dat jullie verkeerd gereden waren en ben jullie achterna gekomen. Aardig he. Hij blijft nog even over onze fietsen praten. De Rohloffnaaf ziet hij wel zitten maar van een snaar is hij nog niet overtuigd. Na de koffie opzoek naar die Tempel. Het vreemde is dat van dat soort dingen er helemaal geen aanwijzingen staan op borden. Dus na de nodige kilometers geven we het op en keren terug naar onze paarse streep op de GPS. Na 35 km komen we aan in het plaatsje Benninghausen waar een camping moet zijn. Even gevraag en jahoor hier vlakbij. De camping is heel speciaal. Het is een soort parkeerterrein met heggetjes ertussen, voor campers. Daar achter een knolleveldje met zonder tenten. We vinden de beheerder in het cafe ernaast. Geen probleem je kan blijven, een probleem, er is geen warm water. Kapot. Na 95 kilometer vinden we alles best en slaan onze tent op. Het douchen onder de koude straal duurt niet zo lang.
Het was een mooie fietsdag met goede temperatuur.