Naar Selm

Trip End Aug 11, 2013

Flag of Germany  , North Rhine-Westphalia,
Wednesday, July 3, 2013

Van Wezel naar Selm 92 km

De nacht op de grootste camping verloopt vrij rustig. Bij ons in de buurt staat een klein tentje met 2 mannen. Die waren al aan het kletsen toen wij kwamen en onder invloed van bier, schnapps en nog meer alcohol bleven ze tot laat doorkletsen. Zachtjes hoor dat wel, maar goed te horen was dat ze steeds meer moeite kregen met hun tong. Het kletsfeest bogon om zes uur in de ochtend weer opnieuw. Om zes uur was er ook een heel zacht regentje. Tegen de tijd dat we op wilden staan was het een echte plensbui geworden. Binnen gegeten en alles al een beetje ingepakt. Op het laatst de tent met een kilo aan water in de tentzak gepropt. Wij in vol regenornaat op de fiets. Net na Wezel volgen we een nieuw uitgezette route, de Romer Lippe Route (RLR). Deze route leidt weer langs mooie stukken. Maar een deel is gravel of zandbospad. Met de regen levert dat soms nogal geglibber op. De Duitse routeuitzetters zijn heel goed in het vermijden van plaatsen waar je koffie kan drinken. Het duurde tot in de middag voordat we aan de koffie konden. Het smaakt dan wel extra lekker. Vanmiddag komen we ook in contact met nog een paar Praaggangers. Tegen het einde van de middag stuiten we op een bord umleitung, voor de fiets. Hoezo umleitung? Met de fiets kom je toch overal door en of langs! We volgen de paarse streep op de GPS en staan dan voor een hek, open, met Betreten verboten. Ja maar onze route gaat hier naar toe. Toch maar gehoorzaam de GPS volgen. We fietsen een stukje verder en dan staan plotseling die andere Praaggangers achter ons. Ook braaf hun GPS gevolgd. Wat nu. Eerst maar even lopend op onderzoek uit. De weg gaat verder over een groot bouwterrein waar ze een viaduct aan het bouwen zijn. Maar zo te zien is het te doen. Met z'n vieren fietsen we door. Vanuit een hoog punt worden we toegefloten door een bouwmijnheer. Niets van aantrekken en doorkarren. We gaan een heuvel op en lijken het bouw terrein aan de andere kant te kunnen verlaten. Jammer, de weg is verspert met een hek met een dik slot. Dus, weer terug en alsnog de Umleitung volgen. We verliezen onze mede strijders uit het oog. We verdwalen een beetje en komen na een poos op de camping aan. Uiteindelijk staan we samen met de Praaggangers op dezelfde camping. We staan vlak bij Selm. De duitse weersverwachting heeft voor morgen mooi weer voorspelt. We rekenen erop.

92 km 295 hoogtemeters

rene_sabine
rene_sabine on

Wij heben ook heel anders gefietst dan in het Bike-Line book/GPS-Route. Panta Rhei :-)