Naar Wesel

Trip Start Jul 01, 2013
Trip End Aug 11, 2013

Flag of Germany  , North Rhine-Westphalia,
Tuesday, July 2, 2013

Van Berg en Dal naar Wezel 76 km.
De inpaksnelheid is nog niet zo groot. Om 9.15 fietsen we weg. In Millingen aan de Rijn doen we lunch inkopen. Terwijl ik buiten wacht komt er een sms, "gefeliciteerd met je vrouw". SHIT, vergeten. Geen goede beurt. Om 10.30 steken we met de pont de Rijn over. Precies 2 maanden geleden deden we dat ook maar dan vanaf de andere kant. Het was toen een stuk kouder. We fietsen weer op een dijk. Deze dijken worden ook door schapen bevolkt. Om te voorkomen dat de schapen weglopen zijn er veeroosters in de weg gemaakt. Maar deze zijn gecombineerd met een soort kantelmechaniek. Dat geeft met een fiets met bagage nog al problemen. De voortassen eraf en dan een beetje wringen en het lukt dan net. Mooi gezicht over het water en de weilanden direct langs de rivier. In Emmerich koffie met verjaardagstaart. Zo snel als het gisteren ging zo langzaam gaat het vandaag. De wind is gedraaid en de weggetjes zijn niet te vergelijken met de mooie fietspaden van gisteren. We trappen door tot 16.30 en komen dan aan op een camping net voor Wezel. In het routeboekje staat dat dit de grootste camping van Europa is, maar dat er voor fietsers goed te kamperen is. We krijgen een plekje aan het begin van de camping en staan er met nog 3 andere kleintjes. Na het koken van een recept van onze eenpittopkok maken we een wandeling over de camping. Gigantisch, maar voor 95% vaste plaatsen. Wat een lol.
Kijken waar de dag van morgen ons zal brengen.

rene_sabine
rene_sabine on

O-Ooohh ... El, je gaat te snell, Joop kan niet meer goed denken. Het bloed zit in zijn benen in plats van zijn hoofd :-)