Laatste standplaats bereikt

Trip Start Sep 13, 2012
Trip End Nov 14, 2012

Flag of Australia  , New South Wales,
Saturday, November 10, 2012

We beginnen de dag met het bekijken van Kiama. Leuke straatjes en lekkere koffie. Op een punt die de baai insteekt staat een spierwitte vuurtoren. Deze punt wordt gevormd door zwarte rotsen. In een van deze rotsen zit een gat dat van de zeekant doorloopt naar de andere kant van de rots. Bij zuidoosten wind en opkomend tij wordt af en toe water dat gat in geperst om er aan de andere kant spuitend uit te komen. Dit wordt een blowhole genoemd. Vandaag was het ZO wind en het tij kwam op. Mooi gezicht om dat water als een wolk van druppeltjes de lucht in te zien spuiten.
Op weg naar Sydney komen we door Wollongong. Het is een industriestad. Het zuiden wordt gedomineerd door een grote staalfabriek. Na de lunch verlaten we de stad snel.
Al snel bereiken we de voorsteden van Sydney. Het is weer even wennen aan de hoeveelheid verkeer.
We vinden een camping in de voorstad, Rockdale. Een typische camping vlak bij een grote stad, hij heeft niet veel te bieden en is in verhouding duur. Maar er is een treinstation in de buurt, dus morgen met de trein naar hartje Sydney

Y(J)o(o)pe

Dien on

Goede reis terug en welkom thuis, dan emailen we ook weer verder natuurlijk.