Van een groot naar een klein eiland

Trip Start Sep 13, 2012
Trip End Nov 14, 2012

Flag of Australia  , South Australia,
Friday, October 12, 2012

Laten we maar naar het centrum van Adelaide rijden. Dat was de gedachte. Tomtom wijst de weg. Het wordt drukker en drukker en nu is het weer opnieuw wennen aan het links rijden met zon car van 3550 kg.
Maar goed we komen aan, want we horen mevrouw TomTom zeggen "bestemming bereikt". Nu nog een parkeerplaats. Dat had je gedacht. Zoals je in Rotterdam ook niet met een camper kan parkeren, als je de weg niet weet, zo lukte het ook niet in Adelaide. Of het plekje te klein of de ingang van de parkeergarages te laag. Na 331 rondjes te hebben gereden geven we het op. We zetten koers naar een voorstad van Adelaide, Glenelg. We vinden daar makkelijk een plaatsje voor de camper aan gaan aan de wandel. Het is koud maar de zon schijnt. Het strand ligt er prachtig bij en de zee is mooi, Maar te koud om het strand op te gaan, er is niemand. Er is een piertje maar dat is vanwege werkzaamheden afgesloten. Winkelstraat in, veel winkels, eethuisjes, koffiezaakjes enz. We gaan koffie drinken. He mate how are you doing today? Twee koffie. Ok no problem, what is your first name, "joop" what "joop" en er verschijnt YOPE op z'n kassa. We kijken het australische leven een beetje aan. Leuk dat het overal anders is.
Na een paar uur richting Victor Harbour. Daar is een soort dierentuin. Het is een groot stuk grond waar flink wat dieren, die in Australie vorkomen, zijn ondergebracht. Het heet Urimbirra. Je loopt tussen de kangeroos, pelikanen. Er zijn salty's en freshies ( weetje nog, krokodillen) allerlei vogels en reptielen. Om 4 uur worden de koala's gevoederd. We waren er al eerder en zien ze niks zitten te doen in een boom. Ze zijn slim, ze zetten zich zo tussen de takken dat als ze in slaap vallen ze klem ztten en er niet uitvallen.
We zijn de enige toeschouwers en de verzorger laat ons tot bij de koala's komen om te kijken en te aaien. Er is er een met een jong.
Dan richting Cape Jervis. Het gaat weer heuvel op heuvel af. Prachtig groen links en rchts en mooie hoge bomen. Om 5.45 pm komen we daar aan bij de Sealink Ferry. We willen naar Kangeroo island. We kunnen nog mee met de laatste boot om 19.00 , oh nee om 7,00 pm. Tijdens de tocht van 45 min zien we de zon ondergaan. Om 7.50 pm rijden we de ferry af en 500 meter verder is een camping. Het is al donker dus van het eiland niet veel gezien. Dat moet wachten tot morgen.
Yope.

Wen-Di on

Hahahaha Yope, briljant, die houden we erin! :-D

Yo en Diaan on

Wij vinden het hilarisch en zijn niet van plan je ooit nog anders te noemen dan YOPE!!!

Tineke on

Hi Yope and Eléa,

Jullie weer verder gevolgd op jullie mooie reis. Wat een klus om zo'n dingohek
in the middle of nowhere te moeten plaatsen.
Wat een afstanden zeg, en stof, maar goed dat jullie niet op de fiets zijn gegaan. Hier alles goed, vandaag jullie kaart ontvangen. Bedankt.
groetjes