Missie

Trip Start Jun 28, 2012
Trip End Jul 17, 2012

Flag of Netherlands  , Limburg,
Tuesday, July 10, 2012

Het is 5.55 als telefoonwekker nummer 1 gaat.
Voor de zekerhied gaat om 6.00 telefoonwekker nummer 2.
Aankleden, snel een klein beetje eten.
Om 6.15 fietsen we bij de tent weg.
Als we de hoek omslaan naar de uitgang zien we dat een groot hek de weg afsluit.
Grrrrrrrrrrrrrrr. Maar gelukkig is het hek niet op slot en we kunnen er door.
Het is erg stil op de weg, en de 5,5 km naar centrum Maastircht is snel afgelegd.
We stallen onze fietsen in een bewaakte fietsenstalling, deze stalling heet An de Stasie.
We lopen een stukje om kaartjes te kopen voor de trein.
Gisteravond al op internet gezien dat op onze route werkzaamheden zijn aan het spoor en dat die mogelijk onze missie in gevaar zouden kunnen brengen.
Een conducteur stelt ons gerust.
Na enige tijd bereiken we Eindhoven.
Hier blijkt dat de trein, die eigenlijk verder moest rijden, hier vandaag z'n eindpunt heeft.
Maar er is een oplossing.
Overstappen op een trein naar Breda.
In Breda stappen we over op de Fyra, een soort hogesnelheidslijn.
Een aantal minuten later passeren we ons huis in Dordrecht, en weer een paar minuten later stopt de trein in Rotterdam.
De trein geeft weer gas, of hoe dat heet, en snelt door een aantal tunnels naar Schiphol.
Het is 10.20 en we zijn op tijd.
We zijn hier om iemand te ontmoeten, maar die persoon weet van niets.
We bellen met een smoes om te vragen of alles goed is gegaan op weg naar Schiphol.
Ja hoor ik ben alleen een beetje laat want .........................
Ok goede reis, veel plezier enz.
We wisten uit dit telefoontje dat onze persoon om 11.10 in moest checken, maar dat 11.30 op tijd genoeg zou zijn.
Wij stonden om 11.15 bij de incheckbalie zenuwachtig in het rond te kijken.
Niemand, niemand. 11.35 niemand.
En dan om 11.38 daar kwam ze aangelopen, niets vermoedend.
Wij lopen, hand in hand op haar af. Diane, want daar gaat het om, heeft niets in de gaten en dan op 5 meter afstand ziet ze ons. Brede smile en verbazing alom.
Het eerste wat ze zei, dat is aan Wendy en mij voorbehouden hoor om dat soort dingen uit te halen.
Kort leuk, blij en grappig.
In de rij voor het inchecken even kletsen.
Diane gaat via Moskou naar Delhi, India voor 4 weken.
We drinken nog koffie en dan is het tijd om door de douane te gaan. Kus, dag.
Om 12.41 hebben we de trein naar Breda.
Om 16.00 uur zijn we weer in Maastricht, halen onze fietsen op en fietsen naar de camping.
Diane is dan al een eind op weg naar Moskou.
Wij trekken morgen verder.

Statestiek
Gefietst 18 km

tru on

Nou dat is geweldig. daar zijn jullie allemaal heel blij mee met dat moment kan ik me zo voorstellen. super !