Bergen

Trip Start Jun 28, 2012
Trip End Jul 17, 2012

Flag of Belgium  , The Ardennes,
Sunday, July 8, 2012

De nacht was regenachtig. Tegen de ochtend werd het droog maar tegen de tijd dat we normaal gesproken op zouden staan begon het plensen weer. Dan maar in bed blijven. Het werd droog en we kropen de druipnatte tent uit. Het ochtendritueel verliep droog. Net toen we op de fiets wilde stappen hadden ze boven nog wat water over. We beschermden ons met alle regenspullen die we hebben, jas, broek, overschoenen en kapje voor de helm. Het fietst niet zo lekker maar je verzuipt niet. Maar dan de bergen erbij, ondanks de regen is het dan toch zweten in die regenpakken. Na een poosje mocht alles weer uit. En even later de jassen weer aan. We hebben vandaag alles wel gehad, regen, zon wind mee, wind tegen, bewolking enz. De Ardennen laten ook blijken dat ze er zijn. El roept op een gegeven ogenblik "ik wil geen bergen meer", maar ze trapt verder gewoon door 8% 9% en 10% ze weet van geen wijken. Ik oefen in lopen met de fiets. Onderweg kwam wel de zelfde vraag bij mij op die ik ook onderweg naar Santiago had. Waarom willen mensen altijd naar de top en als ze boven zijn weer zo snel mogelijk naar beneden? Naar boven voor de prestatie? Naar beneden voor de sensatie? Waarom niet halverwege blijven? Of willen we nu eenmaal altijd in beweging zijn?

In Jalhay houden we het voor gezien. Op de camping is het droog en de zon schijnt af en toe. We kunnen Maastricht nu bijna ruiken.

Statestiek:
gefietst  55 km
onderweg 6,5 uur
hoogtemeters  928

Dien on

Jeetje zeg, wat zijn jullie al ver, wanneer "moeten" jullie weer thuis zijn?? Heerlijk om jullie reis weer mee te genieten. Wel erg jammer dat het gauw afgelopen is, want als je Maastricht ruikt Joop dat zit je in een dag of 2 thuis denk ik??
Geniet dus maar lekker van dat wat nog voor jullie ligt..

René on

Grund für das Hochfahren ist nur die schöne Aussicht :-)