Tsja dit is dan zo'n dag

Trip Start Jun 28, 2012
Trip End Jul 17, 2012

Flag of Luxembourg  , Luxembourg,
Thursday, July 5, 2012

Er zijn van die dagen dat je lekker fietst maar er verder niet veel te vertellen valt.
Uit Trier vertrokken. We volgen de Moselradweg. Eerst aan de verkeerde kant van de Mosel, maar gelukkig was er een pontje om ons naar de goede kant te brengen. Om een uur of 1 - 2 bereiken we het meest zuidelijke punt van ons rondje fietsen, Cattenom in Frankrijk. Leuk is toch iedere keer weer dat als je Frankrijk inrijd de omgeving sterk veranderd. Het is er meer rommelig. Maar dan op een manier die alleen de Fransen kunnen maken. We gaan noordwaarts. En al gauw krijgen we de boodschap, pas op de hellingen komen er weer aan. Maar voordat we het weten fietsen we Luxemburg binnen. Om vijf uur rijden we de camping op in Alzingen, net voor de stad Luxemburg.

Nu een paar uur later, heeft het flink geregend en geonweerd en is de lucht pikzwart. De campingmevrouw komt net zeggen dat als het te erg wordt ze een gebouwtje open heeft gemaakt wat we mogen gebruiken. We wachten het af.

Oh ja, het vermelden waard. Gisteren zijn we met onze fietsen de 10.000 km, grens gepasseerd. Hebben we 2 jaar over gedaan.

Statestiek±

Afstand  100 km
onderweg 8 uur
hoogtemeters 567

Tru on

Knap gedaan !

Gien on

Mooi daar....en tja waarom geen zonne- of windenergie? Hopen maar dat het droog blijft vannacht en daarna ook natuurlijk.

groetjes

Dien on

Zooo hé, oe hé, wat een eind fietsen zeg in maar 2 jaar tijd 10000 km. Het ziet er naar uit dat jullie alles bij elkaar makkelijk om de aarde kunnen fietsen . Als ik jullie reizen van uit een "luie stoel" mee mag beleven, verheug ik me. Wij hadden vanavond 2 spetters regen ik hoop bij jullie was het ook niets meer. Voorspoedige terugreis, jullie gaan volgens mij veeeel te snel. :-D

Wendy on

10000 in twee jaar?? Wij doen 8000 in een maand! ;-)
We zien hier veel fietsers de bergen op klimmen, ook van jullie leeftijd. Ongelofelijk, want de wegen hier zijn ontzettend stijl! Veel plezier nog!
X