Trier

Trip Start Jun 28, 2012
Trip End Jul 17, 2012

Flag of Germany  , Rhineland-Palatinate,
Tuesday, July 3, 2012

Vandaag was eigenlijk een lekkere dag. Bij het wakker worden hing er in het dal zo'n typische ochtendnevel. Tent kletsnat. Maar toen we opstapten was het grootste gedeelte al weg en de lucht grotendeels blauw. De weg is vandaag grotendeels voorzien van asfalt. We rijden de Kyllradweg. Tijdens dat rijden moest ik denken aan een man. Deze man, JvdV, zei eens tegen mij dat er alleen in Holland goede fietspaden zijn. Zeker na vandaag geef ik hem ongelijk. Het fietsnetwerk hier in de Eifel is goed en degelijk. Overal bordjes. Maar dan de fietspaden. Ze doen alle moeite om het de fietsers naar de zin te maken. Er zijn asfaltwegen waar alleen maar fietsers kunnen komen. Op de Kyllradweg loopt zo'n pad een kilometer of 50 in een smal dal direct naast een enkelbaans spoor. Het spoor gaat door een tunnel, en wat hebben ze gedaan? Direct naast het spoor, in die tunnel een hek gezet en daarnaast het fietspad. Op een keer lag het station direct aan de uitgang van de tunnel. Wij als fietsers reden zo het perron op. Wel weer afgescheiden door een hek van de treinreizigers. Ik zie dat de NS nog niet doen. Dus maar comfortabel fietsen onder een blauwe lucht met een goede temperatuur. Wel af en toe een gemene helling. Op zo'n helling gebeurde het. Ik was al afgestapt om weer eens tegen mijn fiets te gaan lopen duwen. El kwam voorbij maar kon het ook niet langer volhouden. Ze stapte af. Even uithijgen en weer opstappen. Dat opstappen op een steile helling is een hele klus. Dit maal mislukte het. El met fiets rolde ondersteboven. Weer een schram erbij. Verder gelukkig niets. Fietsen naar boven geduwt. Na een poosje verder fietsen. Uit El haar fiets klinkt bij elke omwenteling een enorme tik. Eerst maar even door fietsen, soms verdwijnt het vanzelf. Na een poosje toch maar gestopt. Onderweg had ik bedacht dat bij de val de fiets op een kant op de pedaal was gevallen, dus misschien iets in de trapas opgeschoven. Een houtje en een flinke steen gezocht. Houtje op de andere kant van de as en met de steen een flinke tik op de as gegeven in de hoop dat er iets terug zou schuiven. Resultaat, niets. Je kon de tik ook echt voelen in je voet. Nog maar iets proberen. Mijn linker pedaal verwisselt met het linker pedaal van El. Heeeeeeeee, tik weg. OK dan neem ik die tik maar. Maar als we weg fietsen hebben we plotseling allebei GEEN tik. Ik snap het niet maar het komt wel goed uit. Na een poosje komen we bij de oever van de Moezel. We rijden een stuk door een stinkend industrieterrein en dan wordt het weer mooi. Om 16.30 komen we in Trier op de camping. Het was een lekker dagje.
Morgen niet fietsen, beetje uitrusten en Trier bekijken.

Statestiek:

Gefietst 7,5 uur
afstand 86 km
Hoogtemeters 686

René on

Was den Mann betrifft, den ich auch gut kenne: Dieser Mann hat in Deutschland noch keinen Radweg befahren :-)

Dien on

Nou zeg je gaat er toch niet elke dag bij liggen hoop ik? Wacht daar mee tot je in je tentje ligt. :-) Bedankt voor alle berichtjes heerlijk weer mee te mogen leven met jullie tocht. Veel plezier in Trier die stad is zeker de moeite waard. Waren we al een paar keer. Lekker genieten en wij kijken uit naar het volgende dagverslag.

Gien on

Jeetje wat zijn jullie al ver. En El, lach is naar de camera!! Ach arme jij met je schrammen en buitelpartijen. Lekker vandaag samen Trier bekijken. Hartstikke mooie stad als ik me als kind kan herrinneren. Geniet ervan hé.
Groetjes,