Gerlochstein

Trip Start Jun 28, 2012
Trip End Jul 17, 2012

Flag of Germany  , Thuringia,
Monday, July 2, 2012

Hoera er is er een jarig. De jarige mag de dag beginnen met het beklimmen van een stevige helling.
We volgen nu de Urft. Bijna weer uitsluitend gravelweg.
Ergens in de middag zegt de route ons een bospad in te gaan. Er is een slagboom voor, maar met de fiets kan je er net omheen. Nu hebben we op de GPS de track van de route staan en die geeft ook het bospad aan. Anders hadden we het niet gelooft. Glad, grote stenen, kuilen en dan ook nog hellingen tussen de  8 EN 12 %. En afstappen tijdens een klim en dan niet goed remmen, geeft een blauwe plek en 2 bloedstrepen op je knie... De gemiddelde MTB'er zou dit pad een lekker oefenstukje vinden. Maar voor ons met vakantiefietsen zonder mtb-banden en er ook niet in geoefend, hebben het er flink moeilijk mee. Maar we komen er door en krijgen een vlak gravelpad. Maar als dank voor het begaan van het bospad met die grote scherpe stenen krijg ik een lekke band. Bij inspectie blijkt mijn achterband vol met scherpe stukjes te zitten. Ze worden er uit gepeuterd. In de binnenband zit slechts één gaatje. Een half uur later kunnen we weer verder. Het is ondertussen 17.30 geworden en nog 23 km te gaan. Uiteindelijk worden het er 39 want de camping wordt weer een speurtocht. Tentje bouwen, soep en broodje eten ( vanmiddag bij de Italiaan al echt gegeten) en dat was het weer voor deze dag.
Het wordt eentonig maar het fietsen door afgelegen streken is toch heel mooi. Er zijn momenten dat je niets anders hoort dan het fluiten van de vogeltjes en het knisperen van de steentjes onder de banden.
Vandaag ging ook de telefoon van El af en toe, dat waren sms'en voor haar verjaardag. Dank u wel.
Morgen naar Trier.

Statestiek:
gefietst 87 km
Onderweg 10,5 uur
Hoogtemeters 870

René on

Spannend ... bin sehr gespannt wie´s weiter geht!

Trudy en Hans on

Van harte gefeliciteerd lieve El met je verjaardag!
Tru en Hans