Julich

Trip Start Jun 28, 2012
Trip End Jul 17, 2012

Flag of Germany  , North Rhine-Westphalia,
Saturday, June 30, 2012

Als we uit Baexem vertrekken is het tegen de verwachting in mooi weer.
Na een uurtje naderen we Roermond, Wat een water hebben ze daar. Ik was er nog niet eerder.
We zoeken de weg naar Sint Odielienberg, waar we aanhaken op de groene weg naar de Middelllandse zee.
Het is een gebied waar veel kloosters waren en/of zijn. Heel grote en mooie gebouwen.
Snel komen we aan de oevers van de Rur. We zullen er de hele dag vlak bij blijven. De weg is meestal gravel. Dat haalt bij ons de snelheid er een beetje uit. Maar de route is prachtig. Een langzaam stromende river en dan plosteling een verval met veel herrie. Af en toe komt een plek ons bekent voor en we bedenken dat we daar al eens eerder langsgekomen zijn toen we in september 2010 naar Waldangelloch zijn gefietst. Toen namen we de weg naar Rome. Delen valen kennelijk samen. tegen 4 uur bereiken we Julich en eindelijk vinden we een supermarkt. Als je van die afgelegen fietsroutes volgt zijn die spaarzaam.
Na de inkopen op zoek naar de camping. Na een paar keer vragen komen we er. Het is er erg rustig. Er staan nu 4 kleine tentjes. Op een veld hiernaast staan echter tientallen Wohnmobielen.
We graven in ons geheugen hoe onze superkok ook al weer van alles bereidde. Vanavond zijn het champingnons , cougette met boursin en tortelinies geworden. Het kwam een klein beetje in de buurt.

Op de routekaart zagen we net dat morgen het klimmen gaat beginnen. 4, 8, 9 en zelfs 11 procent.

Statestiek:

gefietst 81 km
tijd gefietst 8 uur
hoogtemeters 206

René on

Das hört sich sehr sehenswert an. Man bekommt wieder Lust auf den "Bock" zu steigen :-)

Diane on

Goed bezig koks! Klinkt als een prima campingmaaltje! Leuk om op afstand met jullie mee te genieten van het fietsen!! X