Dag een, even wennen.

Trip Start Jun 28, 2012
Trip End Jul 17, 2012

Flag of Netherlands  , Noord-Brabant,
Thursday, June 28, 2012

Vandaag werd aangekondigd als de eerste zomerse dag. Terugkijkend klopt dat erg goed.
We stapte om 9.10 op de fiets en toen was het al 18 graden, zooooooooooooooo. Eerste stukje was een bekende route, Moerdijkbrug, Lage zwaluwe en dan richting Hoge Zwaluwen. We volgenden de knooppunten. Ik blijf mij er over verbazen dat er fietspaden door heel Nederland lopen waardoor je op plaatsen komt die je met de auto nooit kan bereiken. Langs watertjes, door bossen, tussen weilanden door enz. Verhard, gravel en los boszand. Mooi. Oh ja dat wennen. De fiets voelt de eerste uren toch heel anders met die tassen voor en achter eraan. Maar verder op de dag weet ik al niet beter. Het werd warmer en warmer en toen we een paal tegen kwamen waarop stond 26 graden konden we het haast niet geloven. Het is nog niet druk met fietsers onderweg. We passeren een groepje, evenlater staan we voor een spoorovergang en zien we ze weer. Hallo, hay . Ze komen uit Spanje, het is hun eerste fietsdag in Nederland en willen vandaag naar Heukelen. Maar voor we door hadden dat het Heukelen was, dat duurde even. De uitspraak was heel speciaal. Pas toen een van hen het ging spellen, in het engels, hadden we het door. Spanjaarden, ik zei, "jullie hebben de wedstrijd gisteren gewonnen" Mooi was de reactie, "wij niet zij" Ere wie ere toekomt. Onze wegen scheiden weer. We slingeren door Brabant, beslist niet de korste weg. Onderweg lunch pauze en even een tukje gedaan. Dat hoort volgens Diane. Om 5 uur komen we in Diessen aan en vinden snel een boerderijcamping. Tentje bouwen en het is nog steeds warm. Dan koken, dat is wat. We missen onze superkok.
De heledag zeer zonnig weer. We horen net op de radio dat het in het westen van het land tekeer gaat, harde wind en hagelbuien. Hier rommelt het een beetje in de verte. Kijken wat de nacht brengt.
Morgen richting Roermond.

Statestiek:
9 uur onderweg geweest
91 km gefietst
177 hoogtemeters ( dijkje op dijkje af, brugetje over enz.)

Joop El

Wendy on

91 kilometer, jullie zijn snel weer op dreef! Mooi hoor!

René on

Ist das die Vorbereitung auf die "Tour de France"?
IK WIL OOK WER WEG!!!

Happy & and "pannenfreies" fietsing :-) ...

Gien on

Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk.
En petje af weer, pffffffffffffffffffffffff 91 km.
Veel zonneschijn en plezier.
xx

Jan en Diny on

Wij sluiten ons bij Gien aan, gefeliciteerd voor meer als een half leven samen zijn. Al een heel tijdje geleden hoor en toen waren we er wel bij. Fijn dat jullie nu mooi weer genieten kunnen tenminste de 1e dag, maar naar de weersberichten, zou het zo blijven met af en toe een afkoelingje. dat is niet verkeerd. Verder een mooie reis.

Diane on

En? Wat hebben jullie gegeten? Pasta met een potje rood? Nu weten jullie toch onderhand wel hoe je fatsoenlijk kunt koken op de camping? Misschien moesten we eind augustus nog maar een weekendje samen fietsen! Veel plezier, lekker he, die plakkerige hitte?! X