Naar huis

Trip Start Jul 24, 2011
Trip End Sep 21, 2011

Flag of Netherlands  , South Holland,
Wednesday, September 21, 2011

We ontbijten in de ontbijtzaal van het hotel. Het hotel zit in een oud koopmanshuis. De ontbijtzaal is vroeger waarschijnlijk de huiskamer geweest. Zeer fraai ingericht. Houten lambriseringen, prachtig gestucte plafonds enz. De kamer is heel erg hoog, vergeleken bij de kamer van Pim en Wendy. Als je hier een boekenkast tot het plafond zou maken heb je een uitschuifladder nodig om bij de bovenste plank te komen. We vinden deze keer makkelijk de weg de stad uit en al snel bereiken we de grens met Nederland. We hebben een lekkere wind in de rug. Jammer dat we bij Breskens net de pont missen en we een uur moeten wachten. Overnachten we nog een keer of gaan we in een keer naar huis. Na wat getwijfel en wat extra stops voor koffie en eten besluiten we maar in een keer door te fietsen. Het weer blijft ons gunstig gezind. We stoppen in Numansdorp voor een patatje. Net voor het opstappen worden we aangesproken door een mevrouw die onze schelpen op de tassen zag hangen. Ze informeerde of we op weg waren of terug kwamen. Haar moeder had eerder dit jaar de camino in Spanje gelopen. Klein gesprekje en weer verder. Leuk dat het pelgrim zijn tot vlak bij huis wordt herkend. Het is al donker als we Dordrecht binnen fietsen.
Tot onze verrasing hangen er ballonnen, vlaggen en een welkomsbord aan onze deur.
De buren komen informeren hoe het was en gaat enz.
Wie oh wie heeft die versiering opgehangen. Speurtochten hebben vandaag niets opgeleverd.
Wie verklapt het?

Nu zitten we tussen bergen post van twee maanden en dergelijke.

Het was een mooie reis en zullen hem nog vaker beleven als we de foto's gaan bekijken. Zo zonder foto's zijn het flarden en schieten er zo veel beelden door het hoofd dat het moeilijk is ze in de tijd te plaatsen.

Dank voor alle reacties.

Home Sweet Home

Wat een prestatie!

rene_sabine
rene_sabine on

Wow! Glückwunsch! Grandiose Leistung!

rene_sabine
rene_sabine on

Gefeliciteerd met deze fantastische prestatie. De berichten hebben mooie herinneringen gewekt. Prachtig geschreven teksten. We zijn benieuwd naar de foto's.

Dien on

Heeele diepe buiging voor deze reis, geweldig dat jullie zelfs al haast thuis nog als pelgrims gezien worden. Dat was toch een leuke afsluiting van een ongelofelijke mooie reis. Maar wat vreselijk jammer voor ons dat de berichten nu niet meer verschijnen zeg. Nu maar weer vlijtig emailen dan. Ben ook benieuwd wie deze verrassing voor de deur aangebracht heeft. Dat tenminste nog wel melden hoor :-) , nu je ons ook (nou jij mij) nieuwsgierig gemaakt hebt. Of deze ervaring van de pelgrimstocht jullie veranderd heeft, voor het dagelijkse leven?