Nog een keer de plas over

Trip Start Jul 24, 2011
Trip End Sep 21, 2011

Flag of France  , Nord-Pas-de-Calais,
Monday, September 19, 2011

Vandaag van Engeland een goedmaker gekregen. Vanmorgen vroeg al een blauwe lucht en een lekkere temperatuur. Lekker de eerste 40 km geen hoogtemeters, dus dat schoot op. Daarna een eng stuk. Doordat ik niet goed oplette ging de weg over in een soort autobaan. Je mocht er wel met de fiets maar niemand was er blij om. Zeker El niet. Uiterst links op een witte streep rijden en rechts worden ingehaald door toeterde vrachtauto's. Na een km of 6 konden we eraf en was het meer relaxed. En toen, het leek plotseling, hadden we 60 km gefietst en lag Dover voor ons. De Ferry was snel gevonden en om 16.00 konden we mee naar Duinkerken. De tocht duurde 2 uur, maar door het uur tijdverschil was het op de klok 3 uur. Om 19.00 meerde de ferry aan en om 19.15 stonden we weer op franse bodem. Nu staat er wel dat de boot in Duinkerken aankomt maar in de praktijk is dat echt niet zo. Net zo iets als aankomen in Rotterdam en dan op het uiterste puntje van Europoort worden afgezet. We moesten dus nog een heel stuk fietsen voor we uit dat "Europoort" gebied waren en in de bewoonde wereld een hotel konden zoeken. Om 20.16 ingecheckt bij een Etap-hotel, pizza's besteld, douchen, stukje schrijven, enz.
We ruiken de stal en gaan op huis aan. Niet dat we het zat zijn maar we zijn al bijna 9 weken onderweg, de dagen worden korter en het wordt ook kouder. Kijken hoe ver we morgen in BelgiŽ komen.

Joop

Dien on

Jeetje zeg, dat gaat ineens snel. Was de moeite niet die paar dagen in Engeland, :-) nou ja, wel rijker aan ervaring natuurlijk.. Als jullie zo snel gaan sta ik niet versteld van het bericht we zijn er weer!! We horen het, toch nog hopen op leuke dingen tegen komen onderweg natuurlijk.Het allerbeste en groetjes