Weer op de fiets

Trip Start Jul 24, 2011
Trip End Sep 21, 2011

Flag of United Kingdom  , England,
Saturday, September 17, 2011

Vrijdagmiddag met de trein in Portsmouth aangekomen. Ongeveer een half uur fietsen naar de camping. Hoewel er bewolking met kans op regen was voorspeld was het een strak blauwe lucht, een klein windje in de rug en een redelijke temperatuur. We lieten ons dan ook verleiden om onze tent midden op een leeg grasveld op te zetten en van de zon te genieten. Net naast de camping was een typische engelse bar/pub waar je ook een hapje kon eten. Dat was weer een belevenis opzich. De groene knikkers waar we voor het eerst ongeveer 35 jaar geleden kennis mee hadden gemaakt bleken er nog steeds te zijn. Pataten als heipalen enz. En dan in de pub, 3 TV's, allemaal op een ander sportkanaal, zonder geluid, en keiharde muziek uit een setje speakers. En dan nog een groep engelsen die een pint aan het drinken waren. Geluid genoeg. Ondertussen was er een flinke wind opgestoken uit het westen. De tent maakte veel klapperlawaai. Dat zou zo de hele nacht doorgaan met af en toe een buitje. 's Morgens droog maar nog steeds een harde wind, gelukkig uit het westen.
Na die lange, slapeloze nacht verliep de dag voorspoedig. Mooi vlak traject voor een deel langs de engelse zuidkust. Temperatuur, te koud om stil te staan maar prima om lekker door te fietsen. De eertse helft van de dag was alle aandacht bij het linke links rijden. Het is toch wennen dat je constant rechts wordt ingehaald. Rotondes nemen vraagt ook de nodige aandacht. Maar goed, de tweede helft van de dag ging het al een stuk beter. Het wordt pas link als je alleen op de weg bent, neiging om alles weer rechts te doen. We komen o.a. langs Brighton, een oude engelse badplaats. Mooie grote statige huizen langs de boulevard, ook prachtige ouderwets gemaakt pieren zien we in zee steken. Na de storm en regen van vannacht nodigt een camping niet uit. Net na Brighton vinden we uiteindelijk in Rottingdean een B&B. Een prachtig ingerichte kamer in engelse stijl.
Vandaag precies 100 km gereden, morgen een feestje.
Joop

rene_sabine
rene_sabine on

Brighton, da werden alte Erinnerungen wieder wach. Wir waren vor genau 30 Jahren auf dem Pier und haben eine Süd-England-Rundreise gemacht.