Stukje varen

Trip Start Jul 24, 2011
Trip End Sep 21, 2011

Flag of United Kingdom  , England,
Thursday, September 15, 2011

Onze laatste dag in Santander hebben we doorgebracht met een rondvaart door de baai en een flink stuk wandelen. We konden dat doen omdat we van het hotel onze fietsen en bagage onder de trap mochten laten staan tot het tijd was voor de ferry. Dus voor het laatst in een lekkere temperatuur op straat, af en toe aan een spaanse bar een lekker broodje en een biertje enz. Prima dag. Om 18.30 waren we bij de aanlegplaats van de ferry. De ferry kwam net aanvaren, had zeker vertraging opgelopen. Het lossen van zo'n schip duurt echt een hele tijd. Wij stonden met onze fietsen in een rij met dikke motorfietsen. Leuk dat die gasten toch met belangstelling naar onze "BIKE'"  kwamen kijken. Een fiets met een riemaandrijving en ook nog hydraulische remmen, dat was nieuw voor deze bikers. Tegen half tien voer de ferry weg. Het was al donker en het was ook koud. Na een lekker hapje en een flesje wijn en dat bij een flinke deining kwam de slaap opzetten en gingen we slapen. Oh ja, dat slapen. Toen we de boot opgingen hadden we een kaartje gekregen met een hutnummer. Wij zoeken en ja hoor gevonden. Deur open en ik gelijk weer naar buiten, zeker verkeerd. Hoezo verkeerd vroeg El, er is maar een bed. Andere hutten gekeken, allemaal 1 persoonshutten. Ik had duuidelijk een blinde vlek voor dit geval. El had in de gaten dat in het plafond een piepklein handgreepje zat waar je aan kom trekken. Een slim mechaniek zorgde ervoor dat er een tweede bed uit het plafond zakte.
Vanmorgen om acht uur ging het weer eens bekijken. Buiten gekomen was er een strak blauwe lucht een een redelijk windje. Dat heeft de hele dag zo geduurd tot in Plymouth. Lekker op het dek in de zon.  Om vier uur meerde de ferry aan. Als fietsers mochten wij als eerste van boord. En toen begon het feest, en de weg zoeken en links rijden. Dat is wel heel gek, vooral een rotonde "verkeerd"om. Uit eindelijk ons hostal gevonden met maar één toeterde auto. Kamer gekregen, spullen ingebracht en op weg naar het station. Dat was weer hellingen trekken. Plaats voor morgen in de trein en ook voor de fietsen, we gaan naar Portsmouth. Vandaar gaan we weer fietsen. Elk land heeft zo zijn eigen gewoonten. Krijg je in het eene land een klein bonnetje als kaartje voor de trein, hier krijg je er een hand vol.
Nog een kleine wandeling langs de kust gemaakt, het is hier wel vroeg donker en ook al koud.

Joop

Jan en Dien on

Lijkt me jammer voor jullie weer een stuk dichter bij huis, maar jullie hebben er toch nog geen genoeg van denk ik?? Is het gelukt naar wens in trein met fiets enzo?? Geniet er verder van ben benieuwd of het net zo leuk is als op de heenreis. Kijk nog steeds uit naar verdere berichten hoor, hele lieve groetjes van jullie vriendjes Jan en Dien

Tineke en Guido on

Happy birthday , Joop !

Jullie weer gevolgd richting Engeland, wat is het toch leuk om zo mee te mogen reizen.
Wat zien jullie een hoop.
Enjoy your stay in England!