2 cijfers

Trip Start Jul 24, 2011
Trip End Sep 21, 2011

Flag of Spain  , Galicia,
Wednesday, September 7, 2011

Opstaan, inpakken en ergens ontbijten. Zo begint de dag. Deze keer lekker getoaste broodjes met sap en koffie. Een goede start. De stad ligt wat hoger in de omgeving en in de lagere delen hangt een dikke ochtend mist. Als de zon er door schijnt geeft dat een mooi gezicht. We vinden de uitgang van de stad, wat soms wel een puzzel is. Als we nog even staan te twijfelen worden we aangesproken door een jongedame, zijn jullie nederlands. Ze wilde weten of wij iets gehoord hadden van een nederlandse pelgrim die de afgelopen dagen op de camino was overleden, mogelijk had zij hem kortgeleden nog gesproken. Wij hadden er nog niets van gehoord. Ze vertelde dat ze uit Gouda was en al sinds 9 april onderweg was. Ze heeft wel een vriendengroepje gevonden maar loopt overdags het liefst alleen. Dan kan ze beter nadenken. Waar denk je na al die maanden nog over na? Wat gebeurd er met mensen die de weg bewandelen. Ik had het graag willen vragen maar onze wegen scheiden zich. Ik heb gemerkt dat lopend denken beter gaat dan fietsend. Als ik loop te duwen zijn mijn gedachten meer gestuctureerd. Ik denk er dan over hoe het zou zijn om ook eens te gaan lopen. Niet zo lang maar Leon als start of zo. En met wie dan? Ik denk er verder over.
Het landschap is de laatste twee dagen erg veranderd, Van goudgele stoppelvelden is het bos en weidegrond geworden. De rotsen zijn donker bruin. Het ziet er prachtig uit. Zelfs de heide staat in de bloei.Ook deze dag begon met een stevige klimpartij. Het ging ons goed af. Onderweg zien we heel veel lopers. De wegen voor fiets en voet zijn of gelijk of liggen vlak naast elkaar. Weer verbaas ik mij erover hoeveel mensen onderweg zijn en wat een verschillende soorten mensen. Als we tussen de  middag zitten te eten is de vrouw van een aziatisch stel bezig haar voeten te verzorgen. Als ze uiteindelijk weglopen zien we dat ze voetje voor voetje haar weg vervolgd. Een minuut later hijst een vader zijn 2 of 3 jarige kind in een draagdoek op zijn rug en stapt met een stevige pas weg. Als we ze later inhalen is het kind in slaap gevallen.
Ondertussen is het getal dat aangeeft hoeveel kilometer het nog is naar Santiago veranderd van drie naar een getal van twee cijfers. WE zijn dicht bij. We stoppen in Melide. De Alberque municipal heeft wel plaats maar wil onze fietsen buiten laten staan. De buren, een privé alberque wil ze wel binnen. Wel vragen ze meer voor een bed.
Tellerstand 2886 km.
Morgen nog 68 km

Joop

Beerend on

Go Joop go!

We zitten hier met bewondering te kijken. Buiten is het grijs en het regent. Dat is bij jullie toch wel anders!

Leonardo on

I'm proud of you guys! Go ahead!