Het ging weer anders

Trip Start Jul 24, 2011
Trip End Sep 21, 2011

Flag of Spain  , Castille and León,
Sunday, September 4, 2011

Ook vandaag ging het anders dan ik gisteren bedacht had. Vanmorgen viel het ontbijt goed. Toen ik op de binnenplaats naar onze fietsen ging kijken stond iemand uitgebreid het stuur van El te fotograferen. Het bleek een Belg te zijn die problemen had met polsen en ellebogen en ook iets had gemaakt op zijn vlinderstuur. Het bleek niet zo handig want als hij z'n onderarmen op de steunen legde moest hij zijn handen aan zijn stuurtas houden en zo sturen. Niet lekker. De Belg zijn we vandaag op de route diverse keren tegengekomen. Mooi verhaal trouwens over die Belg. Hij vertelde dat hij 30 kg bagage bij zich had, maar boekje 3 van de route mocht hij van zijn vrouw niet meenemen. Dat zou allemaal te zwaar worden. Overigens vallen onze fietsen regelmatig op bij spaanse fietsers. De riemaandrijving is helemaal nieuw voor hun, sommige hebben wel van een versnelling in de achternaaf gehoord. Maar goed, het fietsen ging als vanouds en mijn lijf vergat ziek te zijn, hoera. Toen we dan ook om 12 uur aangekomen waren bij het punt,Astorga, waar ik had willen stoppen zijn we maar doorgegaan. De klim op de molshoop ging best goed, natturlijk af en toe een stukje lopen. Temperatuur goed, zon en net niet koud. Jammer dat er een harde NW tegenwind stond. Dat deed mij denken aan de fietselfstedentocht. Mooi was ook dat een groot deel vandaag gelijk liep met de lopers. Regelmatig stelde ik mij voor hoe, nog maar kort geleden, Sabine en René daar liepen. Wat zijn er veel mensen onderweg.  Met nog 75 hm. te klimmen voor we de Cruz de Ferro hebben bereikt stoppen we bij een Refugio in Foncebadon. Morgen het laatste stukje en dan een snelle afdaling.

PS  El heeft vandaag gelopen. Maar dat mocht, het was een helling van 22%.

Joop

Wendy on

Goed gedaan! Lopen bij 22% lijkt me inderdaad geen schande. En morgen lekker snel omlaag, nog maar een paar daagjes, hoera!

Dien on

Gelukkig dat je je weer goed voelt Joop en vanavond ook het zwaarste stuk achter de rug. Zet em op wel voorzichtig zijn met afdalen. El met jou stuur is wel een super oplossing geweest, of?? Jullie gaan als een speer, kijk weer uit naar vanavond. Hou je taai alletwee.