Spelbreker

Trip Start Jul 24, 2011
Trip End Sep 21, 2011

Flag of Spain  , Castille and León,
Saturday, September 3, 2011

Het begon waarschijnlijk gisterenmiddag al toen ik plotseling genoeg had van het fietsen. Vanmorgen bij het ontbijt kreeg ik het warm en koud en andersom. Geen lekker gevoel. Wij aten aan tafel met een nederlands stel die al 3 maanden aan het lopen zijn. René, ze sjouwen van alles mee op hun rug, inclusief tent en slaapmatjes. !5 en 12 kg !!!. Mooi was om te horen dat iedereen het om een andere reden doet, dat naar Santigo gaan. Het zijn gelovige mensen maar lopen niet uit geloofsovertuiging zeggen ze. Wel hebben ze een boekenlegger gemaakt waarop in vijf talen een gebedje staat. Dat delen ze onderweg uit aan mensen die ze ontmoeten. Speciaal. Gisternavond zaten wij aan tafel met een paar belgen en een mevrouw uit Parijs. De belgen waren 7 jaar geleden begonnen aan de voettocht naar Santiago. In dat eerste jaar ontmoetten zij die dame uit Parijs en sindsdien gaan ze iederen jaar verder met de tocht. Ook weer zo speciaal.  Maar goed, na het ontbijt op de fiets en trappen maar. Als eerste plaats deden we Leon aan. We hebben het plein waar de cathedraal staat op gezocht. De cathedraal van binnen bekeken, wel mooi maar na de cathedraal van Burgos viel deze in het niet. Op het plein kwamen we de nederlandse man tegen die we al een paar maal op campings hebben ontmoet. Samen koffie gedronken en wat gekletst. Verder fietsen. Na een poosje bleek dat ik het helemaal niet kon vandaag. Warm, koud en de maag in opstand. Op een bankje liggen slapen. Daarna besloten om in de eerste de beste Albergue te overnachten. Toch nog 20 km trappen, beetje tegenwind en af en toe een heuvel. Ik moest regelmatig lopen. We stopten met 38 km op de teller. Direct in bed gestapt en een paar uur geslapen. Nu na het eten gaat het geloof ik wel een beetje beter. Morgen maar weer een klein stukje fietsen, tot Astorgo. De Cruz de Ferro moet nog maar een extra dag op ons wachten. Na het slapen heb ik een beetje in het dorp gelopen. Echt een dorp waar bijna niets te doen is. Een paar mensen zaten om 6 uur op stoeltjes voor hun huis wat te kletsen. Verder niets. Leuk is de kerktoren die inbeslag is genomen door ooievaarsnesten.

Morgen maar kijken wat de dag zal brengen.

Joop

René on

Ich wünsche Dir gute Besserung, Joop. Was Du momentan erfährst, sind die typischen Ups + Downs des Camino. Es spieget das ganze Leben im Zeitraffer wieder. Diese Erfahrungen haben wir auch mehrmals durchgemacht. In Villar de Mazarife haben wir im Refugio Jesus übernachtet. Ihr auch? Nett, mit den durch die Pilger bemalten und beschriebenen Wänden. Habt ihr auch einen Stein von zu Hause mitgebracht um am Cruz de Ferro abzulegen?

Trudy on

Keep on going my friend !! You can do it x

Diane on

He getsie! Gauw beter worden hoor! En goed voor jezelf zorgen. Wat niet gaat dat gaat niet :)

Tineke en Guido on

Wat zijn jullie al ver!!! Hoop dat Joop vlug weer opknapt. Anders maar een paar dagen extra rust nemen. Einde is in zicht, (op een paar "hobbels"na)
De andere bergen zij ook gelukt.
Zijn trots op jullie.

Liefs Guido en Tineke

Jan en Dien on

Ellendig zeg, maar het schijn erbij te horen. Wel leuk om dan toch nog wat te beleven, al gaat het niet van harte. Beterschap knul, jullie komen er best hoor, misschien wil je lichaam even rust, luister er maar goed naar. sterkte ermee.