Effectieve dag

Trip Start Jul 24, 2011
Trip End Sep 21, 2011

Flag of Spain  , Castile-León,
Thursday, September 1, 2011

Soms zit het tegen maar soms zit het mee.
Nadat wij gisteravond in Burgos getrakteerd werden op een enorme regen- en onweersbui, waardoor er een rivier onder onze tent doorstroomde en er takken uit de bomen om ons heen vielen, ging het vandaag beter.
Het had vannacht bijna niet geregend en we konden dus droog opruimen. De lucht zag er wel erg dreigend uit, maar daar bleef het bij.
De eerste uren zijn bij ons nooit zo effectief, de weg uit de stad zoeken, een bakker zoeken en op gang komen. Dat kost tijd. Zo was er ook direct na het verlaten van Burgos, een stad met een zeer indrukwekkende cathedraal, een forse klim van 6-7% over een aantal kilometers. Daar moesten de spieren, zeker na een rustdag, weer aan wennen. Na nog een paar van die klimmetjes kwamen we op een tamelijk vlak terrein. We fietsen op ongeveer 850 meter op een hoogvlakte. De vaart zit er lekker in. Onze fietsweg kruist, of loopt enkele malen parrallel aan de looproute. Hier op de hoogvlakte is geen beschutting en we vroegen ons af hoe dat is als de zon meedogenloos schijnt. Ook is er weinig variatie in het landschap. Waarschijnlijk voor de lopers een moeilijk stuk. Tegen 17.30 bereiken we ons einddoel, Carrion de los Condes. Er staat 103 km op de teller. Ik realiseer me dat als we even niet opletten we plotseling in Santiago zijn. Het gaat nu snel. Vandaag toch maar weer een camping opgezocht. Geen kooklust en in de stad een restaurant opgezocht. Alles en iedereen is ingesteld op de pelgrims. Ook het restaurant biedt een pelgrimsmenu van de zelfde kwaliteit en prijs zoals in de refugio word geboden. Samen een liter wijn opgemaakt. Let niet op de taalfouten.
Kijken of we morgen in Leon kunnen komen. De molshoop die Cruz del Ferro heet komnt dichterbij.

Joop

Maria on

Leuk al die verhalen en mooie foto's. Maak niet uit of je af en toe loopt vind ik de prestatie is er nier minder om. Geweldig ik zou het jullie niet nadoen.

Pim on

Wow! Een "klein" stukje nog maar. Misschien kunnen jullie Santiago al wel zien liggen ;-) Ik geniet van al jullie verhalen en foto's, genieten jullie nog maar even van de prachtige tocht die jullie maken! Liefs, Pim

Dien on

Niet effektief noem je dat Joop, de ochtend is dan wel snel ingehaald want 103 km op de teller bij aankomst is nogal wat. Na vandaag ook nog wat minder als 500 km tot "het doel" van de reis. Jullie moeten nog een omweg gaan zoeken anders zijn jullie veel te gauw terug hoor :-D Het is en blijft een enorme prestatie.. Trappen maar en en wij kijken naar het volgende bericht uit. groetjes