De herreizenis van de mobiel

Trip Start Jul 24, 2011
Trip End Sep 21, 2011

Flag of Spain  , Castile-León,
Tuesday, August 30, 2011

De herrijzenis van de mobiel.

Dit alles gebeurt op de dag dat we de grens oversteken.

Om kwart voor 7 zegt de wekker: Het is kwart voor 7, tijd om op te staan.
Nou ik dacht het niet, dat maak ik zelf wel uit.
Maar nee, afspraak is afspraak, we staan vroeg op zodat we van de ochtendkoelte gebruik kunnen maken.
Ochtendkoelte??? Het is ijskoud.
We eten en wassen en pakken in en net als we de tent willen opvouwen begint het te regenen.
Vlug afbreken zodat hij zo droog mogelijk blijft (minder gewicht), zeg ik, maar Joop denkt erover om er nog even in te gaan zitten.
Ben je helemaal... , daar ben ik niet vroeg voor opgestaan, regenjas aan, inpakken die handel en wegwezen. Inmiddels is de tent al kletsnat.
De avond ervoor had ik mijn mobiel in het zijvakje laten zakken, om 's nachts te kijken hoe laat het is.
En nu was ik vergeten hem eruit te halen.
Daar kwam ik een aantal kilometers later achter. Het werd trouwens nog veel kouder met al die nattigheid en ik heb me warm moeten aankleden met extra pijpen en thermoshirt en schoenen en sokken in plaats van sandalen.
De mobiel redden had geen zin, want het bleef pijpestelen regenen, zodat alles alleen maar natter zou worden als we de boel zouden openmaken.
We kropen de berg op en werden natter dan nat. Aan de andere kant van de berg werd het almaar droger en de zon kwam zelfs een beetje te voorschijn.
Laat in de middag kwamen we op de camping aan. Tent uitgepakt en ja hoor, de mobiel zat er nog en deed helemaal niets meer... verdronken.
Joop heeft hem liefdevol uit elkaar gehaald en afgedroogd, maar helaas, geen tekentje van leven op het schermpje.
'sNachts heeft hij lekker warm en droog in het toiletpapier gelegen en de volgende morgen mocht hij aan het infuus.
En wat geschiede? Hij gaf geluid. Een langgerekte pieieiep. Hoera hij deed het weer.
Inmiddels had ik al aan verschillende mensen laten weten dat mijn mobieltje ter ziele was, maar gelukkig is hij er weer.
Dus kom maar op met die berichten.

El.

hans on

ik dacht dat jullie een fiets vakantie hadden maar volgens mij is het meer een zwem vakantie

bosnl
bosnl on

Zwemmen??? Ik heb niet eens een badpak bij me....

bosnl
bosnl on

Dank je wel, Diana, voor je snelle sms.