Bedrog en behulpzaam

Trip Start Jul 24, 2011
Trip End Sep 21, 2011

Flag of Spain  , Navarra,
Saturday, August 27, 2011

Nee we zijn niet bedrogen, het was een soort zelfbedrog. Ook wel gezichtsbedrog genoemd. Vanmorgen uit Pamplonna vertrokken. De weergoden waren ons wederom goed gezind. De wind was gedraaid en kwam nu uit het noorden en was daarom koel. Eerst richting Puento de rheina. Het landschap golfde voor ons uit. Geen bebouwing, alleen lichtbruine landbouwgrond. El had een slechte fietsochtend en er moest al snel koffie aan tre pas komen. Maar ook na die koffie dacht ik wat fietst het toch zwaar. De weg ligt vlak en het lijkt wel de pas van gisteren. Toen ik op mijn hellingmeter keek zag ik dat de weg tussen de 5 en 7 procent omhoog ging. Door een ontbrekende referentie had ik dat niet in de gaten. Gezichtsbedrog dus.
Er wordt hier een Spanje veel gefietst door van die mannen op snelle fietsen in veelkleurige fietskleding. Allemaal zeggen ze gedag, Ola. Gisteren toen we de camping niet konden vinden en als een kip zonder kop een dorp al 4 keer rond waren gefiets vroeg zo'n spaanse renner of we iets zochten. Engels spraak hij niet maar El wist hem toch duidelijk te maken dat we een camping zochten. In gebarentaal zei hij, "kom maar achter mij aan" En weg was hij. Gelukkig keek hij om en kneep zijn remmen in en schakelde terug. Hij heeft ons netjes 5 km begeleid naar de camping. Aardig. Vandaag stonden we een paar keer stil, of voor een slokje of voor op de kaart te kijken. Een paar keer kwam zo'n snelle jongen weer vragen of we verdwaald waren en of hij kom helpen. Een gaf een uitgebreid advies hoe we beter konden rijden, veel korter maar wel meer klimmen.
Uiteindelijk zijn we in Estella aangekomen. We waren om 16.30 in het stadje en wilde inkopen doen voor het avondeten en het ontbijt. Het is nog even wennen dat de winkels tussen 1 en 5 dicht zijn. En als er op de deur 5 staat kan het ook een half uur later worden. Dus weer laat op de camping.
Vandaag 68 km gefiets en 1028 hoogtemeters geklommen.
Kijken wat de dag van morgen oplevert.

Joop

rene_sabine
rene_sabine on

Die wohlklingenden Städtenamen bringen schöne Erinnerungen wieder zurück. Habt Ihr auch Zeit um in die ein oder andere Kirche hineinzugehen und etwas anzusehen? Ihr sein so schnell, da wird mir fast schwindelig :-) ... wahrscheinlich geht es mit den Rädern und den Werten auf dem Rad schlecht, oder?

hans on

nou ik doe het jullie nog steeds niet na ben het ook niet van plan hoor veel succes op de fiets verder

bosnl
bosnl on

@ René wij kijken best wat kerken en gebouwen aan hoor. Het is zo dat wij gemiddeld 9 tot 10 uur onderweg zijn. Het is mooi allemaal.