Pau vervolg

Trip End Sep 21, 2011

Flag of France  , Aquitaine,
Wednesday, August 24, 2011

Zo de rustdag is besteed zoals een rustdag bedoeld is. Beetje uitslapen, langzaam ontbijten enz. Tegen de middag met Diane naar het station gefietst Diane gaat terug naar Orleans en heeft een treinkaartje nodig. Omdat ze haar fiets mee moet nemen is dat een gepuzzel. Uiteindelijk kan ze woensdag om 17.30 met de trein richting Orleans, wel een keer overstappen. Dat wordt nog een beetje spannend, overstaptijd 8 minuten met fiets vol met bagage. 's Avonds als afscheid in het centrum van Pau bij een India's restaurant gegeten.

Donderdag
6.15 uur gaat de toeter van de wekker. Om 7.30 fietsen we weg en laten Diane achter op de camping. Dat is weer even wennen na drie weken samen 1100 km te hebben gefietst. Net als we weg zijn begint het te regenen. De regen houdt bijna de hele dag aan. We hebben flink wat te klimmen en ik merk dat als mijn knieen gekoeld worden met regenwater ze beter presteren. Vandaag bijna niet tegen mijn fiets lopen duwen. Jammer van die lekke band na een uur. De tweede al tijdens onze reis. Al snel komen we in het PyreneeŽngebied. De begroeiing en de huizen zien er heel anders uit. Mooi. Door de laaghangende bewolking is er van de bergen niet veel te zien. De dag verloopt verder prima. Ergens tussen 4 en 5 komen we op een boerderijcamping aan in het plaatsje Ordiarp. Deze ligt hoog op een berghelling. Het uitzicht is mooi maar de wolken laten niet alles zien. Diane meldt dat ze in de trein zit, ook haar fiets. Vandaag zijn we de 2000km grens gepasseerd. De teller staat op 2001 km.
Als alles goed gaat passeren we morgen de spaanse grens. Als we tenminste die eorme klim overleven.

Joop

rene_sabine
rene_sabine on

Eure Geschichten sind wunderschön zu lesen. Das Fernweh, das Fernweh ...