Twijfel

Trip Start Jul 24, 2011
Trip End Sep 21, 2011

Flag of France  , Midi-Pyrénées,
Tuesday, August 16, 2011

Fietsen in Frankrijk is echt heel leuk. De weggetjes door de dorpjes, gehuchten, bossen en landerijen is bijzonder, Je komt er met de auto nooit.  Na ons vertrek uit St. Germain les Belles zijn we naar Chapelle aux Brocs gefietst. Afstand 87 km met 1129 hoogtemeters. Onderweg heb ik verteld dat ik twijfel of ik de eindstreep wel zal halen. Schrikken was dat. Ik zat er al een paar dagen mee. Klimmen is niet iets voor mijn lijf. Tot 5 % lukt het als een klim niet heeeeeel lang is. Ik fiets da wel op mijn tandvlees. Maar als het nog steiler wordt kom ik in de problemen. De knieŽn komen zwaar in de problemen. Dat wordt wandelen, ik bedoel duwen tegen die fiets. De dag naar Chapelle was het ook nog heel warm in de middag. Op de camping aangekomen besluiten we een rustdag te nemen. Ik word bijgepraat in de kunst van het langzaam fietsen. El zegt dat als ik stop zij alleen door zal gaan. Zoooooooooooo.
Ze is dan ook de klimgeit geworden van de familie. Na een dag rust en de afspraak dat we per dag minder zullen fietsen en vaker zullen stoppen en eten onderweg gaan we er weer voor.
Vandaag naar Rocamadour gefietst, afstand 59 km met 919 hoogte meters. Klimmen tot 10%. Ik lekker lopen duwen en Diane en El in slakkengang naar boven gefietst. Onderweg hebben Diane en El in de Dordogne gezwommen. Eindelijk een camping met werkend internet dus het log bijgewerkt. Foto's uploaden duurt een eewigheid, dus dat maar een andere keer.
Kijken of we morgen in Cahors kunnen komen.

Joop

Wendy on

Niet opgeven hoor! Denk maar aan de haas en de schildpad. Hoe langzaam ook, je komt vanzelf waar je wezen moet...! Zet em op!
X uit Vietnam.

Trudy en Hans on

Wat fantastisch om jullie avontuur te lezen. Petje af!!

Dien on

Joop je hebt het nu gezegd en zit er niet meer mee, dus ik denk dat het goed is dat jullie afspraken gemaakt hebben. Anders doen jullie er toch langer over, maakt niet want jullie hebben nu tijd zat, toch?? Heel veel sterkte vergeet niet vooral te genieten. Het allerbeste alle drie

rene_sabine
rene_sabine on

@Joop: Hör auf Deine Frauen :-) ... wenn die Knie schmerzen ist das oft ein Zeichen von einem zu großen Gang (oder zu viel Gepäck, grins). Weiter runterschalten und nicht schneller treten, dann wird´s was.

El und Diane , Ihr könnt Euch als erfahrene "Bergziegen" schon mal auf die Pyrinäen freuen :-)) ... und Joop kriegen wir auch noch dahin :-)

Tineke on

Weer zitten smullen van jullie avonturen. Echt geweldig.
Joop, kom op. Tandje lager, maar niet opgeven, zou zo zonde zijn! Je kan zelf je tijd bepalen. En El wat een prestatie, chapeau!
Verhaal met ezel,geweldig, zag het helemaal voor me.
Hier alles goed, meterstanden zijn doorgegeven.
groetjes Tineke en Guido