Bewondering

Trip Start Jul 24, 2011
Trip End Sep 21, 2011

Flag of France  , Limousin,
Tuesday, August 16, 2011

Dat over die bewondering komt zo meteen.
Donderdag zijn wij uit Chatre vertrokken richting zuid. Er is eindelijk zon en geen wind. De heuvels laten zich vandaag gelden. Als we na bijna elf uur ons einddoel hebben bereikt zijn we 80km opgeschoten en hebben we 1093 hoogtemeters verslonden. We zijn dan in la Souterainne.De vrijdag brengt ons 65 km verder en moeten we 1110 hoogtemeters overwinnen. 's Morgens is het koud en bewolkt. Als we 's middag op een dorpspleintje staan te kijken of we onze dagelijkse inkopen kunnen doen zeggen twee klussende mannen, "bonjour" . Even later horen wij ze nederlands praten en wij maken wat opmerkingen over de raamluiken waaraan ze werken. We raken aan de praat en de vrouw des huizes mengt zich in het gesprek en nodigt ons uit voor de koffie. Het is een Amsterdams stel dat vorig jaar een tweede huis heeft gekocht en het aan het opknapen zijn. Een half uur later vertrekken we weer op zoek naar een winkel om proviant in te slaan. Het mislukt en het wordt brood eten in le Chatenet en Dognon.
Zaterdagochtend om 7 uur is het mistig op de boerderijcamping waar we overnacht hebben. Om 9 uur fietsen we weg en stuiten direct op de nodige heuvels van 5-7 %. Het ochtendtempo is er helemaal niet om allerlei redenen. Acht uur later hebben we 42km afgelegd en stoppen we in St. Germain les Belles. 651 hoogtemeters kwamen we op onze weg tegen.
En dan nu die bewondering. El fietste in Belgie met een elleboogversteviger en later hebben we er ook een voor haar knie gekocht. Drie weken later heeft ze zich als een echte klimmer ontpopt. Ze gaat niet hard maar ze stapt nooit af en komt altijd boven. Ik daarentegen heb ondertussen alle vele kilometers tegen mijn fiets lopen duwen. Volgens Diane lig ik er regelmatig af. Dat is een uitdrukking van deze tijd als het niet meer lukt.
El ligt er nooit af, bravo. Girlpower.

Joop

Jan en Dien on

Ja, steengoed hoor El, je kan als je terug komt profwielrenner worden lijkt wel :-) Nou heel fijn om eindelijk wat van jullie reis te kunnen lezen. Zet em op Joop, laat je niet kennen jongen!! Diane kan er ook wat van. Ik vind jullie alle 3 heel erg stoer hoor. Geniet ook hè, niet alleen maar kilometers trappen en/of bergen op klimmen.

rene_sabine
rene_sabine on

Die Bewunderung liegt ganz auf meiner Seite. Mir scheint als würde El bereits Spaß am Bergfahren zu bekommen. Ist das so? Das würde mich ganz besonders freuen.
Joop, versuche nicht El zu folgen. Fahre langsamer. Ganz für Dich alleine, dann schaffst Du es vielleicht auch ohne schieben. :-)